جزئیات حادثه تیراندازی در آبیک قزوین اعلام شد

از سوی رییس بازرسی نیروی زمینی ارتش؛

جزئیات حادثه تیراندازی در آبیک قزوین اعلام شدآرم ارتش

به دنبال حادثۀ تیراندازی یک سرباز در یکی از مناطق نظامی استان قزوین، رییس بازرسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران توضیحات تکمیلی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ ‌دوم علی سامانی رییس بازرسی نیروی زمینی ارتش ضمن ابراز تأسف، تسلیت و همدردی با خانواده‌های محترم داغدیده و همچنین مجروحان حادثۀ اخیر، گفت: بلافاصله بعد از حادثۀ تیراندازی دو اقدام فوری و همزمان صورت گرفت. در اولین اقدام اعزام مجروحان با بالگرد مستقر در پادگان آبیک به مراکز درمانی انجام شد که با همکاری بیمارستان شهید رجایی قزوین و بیمارستان ارتش از تلفات و جراحات بیشتر جلوگیری بعمل آمد. در اقدام دوم تیم‌هایی متشکل از متخصصان حوزه‌های روان‌پزشکی و بازرسی و همچنین سامانۀ فرماندهی تشکیل و به علل و چگونگی در محل حادثه پرداخته شد.


رییس بازرسی نیروی زمینی ارتش افزود: ضارب در تاریخ ۱/ ۱۰/ ۹۵ به خدمت سربازی اعزام و پس از طی دورۀ آموزشی در یکی از پادگان‌های آماد و پشتیبانی نیروی زمینی واقع در استان قزوین مشغول به خدمت شده و قبل از حادثه در دو نوبت از مرخصی طولانی ‌مدت راه دور و کوتاه‌ مدت بهره‌مند شده است.


وی یادآور شد: تمامی سربازان در بدو ورود به یکان‌های نظامی از جمله ارتش تحت معاینات پزشکی قرار گرفته و بعد از احراز سلامت روحی و روانی متناسب با سطح سلامت پزشکی، روحی و روانی در قسمت‌های مختلف به کار گمارده می‌شوند که سرباز یادشده نیز با احراز سلامت روانی به یکان موصوف و امر نگهبانی اختصاص یافته و علاوه بر اینکه فردی با روابط عاطفی و اداری خوب بوده، محیط خدمتی وی نیز از شرایط عادی برخوردار بوده است.


رئیس بازرسی نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه سرباز ضارب در حین امر نگهبانی اقدام به تیراندازی کرده، افزود: وی هیچگونه مشکل خدمتی در طول مدت خدمت سربازی با سربازان و فرماندهان تا لحظه وقوع حادثه نداشته اما بررسی‌های اولیۀ پزشکی و بازرسی‌های دقیق از محل حادثه نشان می‌دهد ضارب احتمالا دچار جنون آنی (سایکوز گذرا) شده و با اسلحۀ در اختیار در اقدامی ناگهانی به سمت سربازان حاضر در آسایشگاه پاسدارخانه و هم‌خدمتی‌های خود که در حال استراحت بودند تیراندازی و بلافاصله نیز اقدام به خودزنی کرده است.


سرتیپ‌دوم سامانی افزود: با تلاش تیم‌های پزشکی، ضارب در حال حاضر زنده است و ریشه‌های این موضوع و دلایل احتمالی برون‌ سازمانی و اجتماعی این اقدام در دست بررسی است.


وی ادامه داد: برای ما از دست دادن سه سرباز موضوعی بسیار حائز اهمیت بوده و در راستای اجرای دستورات سلسله‌مراتب، بویژه فرمانده نیروی زمینی، ابعاد مختلف این حادثه در دست بررسی دقیق است.


رییس بازرسی نیروی زمینی ارتش یادآور شد: از لحظۀ بروز حادثه هرگونه اقدام لازم برای بهبود حال مصدومان با حضور فرماندهان ارشد مناطق در منطقۀ نظامی قزوین و بیمارستان صورت گرفته است.


گفتنی است امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی با حضور در محل وقوع حادثه و همچنین عیادت از مصدومان، ضمن تسلیت به خانواده های سربازان عزیز با بازماندگان حادثه ابراز همدردی کرده و دستور اکید برای پی گیری موضوع تا حصول نتیجه قطعی صادر کرد.


بر اساس آخرین اطلاع واصله، این حادثه سه تن از سربازان عزیز نیروی زمینی متأسفانه جان خود را از دست دادند و  ۶ مجروح حادثه نیز در حال مداوا هستند.

توان موشکی و اهمیت آن

 تقویت توان نظامی در حکومت اسلامی هیچ حد و مرزی ندارد اما هدف از این کار جنگ طلبی نیست.

توان موشکی و اهمیت آن

خداوند در عبارتی کوتاه از سوره انفال، حد پیشرفت‌های نظامی و هدف آن را اینگونه بیان کرده است: «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ[انفال/۶۰] هر چه در توان داريد از نيرو و اسبهاى آماده بسيج كنيد تا با اينها دشمن خدا و دشمن خودتان را بترسانيد.»
خداوند در این آیه هیچ حد پایانی برای تهیه تجهیزات و تقویت نیروی نظامی قرار بیان نکرده و البته هدف این اقدامات را جنگ طلبی ندانسته و پیشگیری را هدف اصلی برشمرده است. قدرتی که برای آتش افروزی نیست و برای لرزه انداختن به جان دشمن است تا دست از پا خطا نکند!
در میان ابزار و ادوات جنگی، موشک و توان موشکی نقش برجسته‌ای دارد و دلهره‌ها و ترس‌های بیشتری در دل دشمن می‌اندازد؛ موشک‌هایی که صدها و حتی چند هزار کیلومتر را پیموده و بر سر اهداف از پیش تعیین شده خراب می‌شود. از این رو باید تقویت آن را با جدیت بیشتری دنبال کرد. از این رو مقام معظم رهبری پس از اقدام موشکی سپاه علیه داعشیان فرمودند: «هرچه می‌توانید روی موشک کار کنید؛ ببینید دشمن چقدر روی موشک حسّاس است، پس بدانید که چقدر کارتان مهم است. ... همگی می‌توانید و تا می‌توانید و امکان دارید کار کنید.» (بیانات رهبری در جمع فرماندهان عملیات، تاریخ انتشار۹۶/۴/۱۴)

عباس دست طلا!

زمانی جنگ در میدان های نبرد و خط مقدم بود و جوانان مومن و انقلابی با تمام نیروی خود در مقابل دشمن می ایستادند اما امروز هم جنگ هست. اما جنگ فرهنگی و جنگ نرم.

جهاد فرهنگی

«...این اهدایی مردم مشهد است، البته نو فرستادند. داشته می آمده که متاسفانه در راه تصادف می کند. اگر عرضه دارید یا علی! آستین بالا بزنید و سرپایش کنید. اگر نه هم برگردید تهران!شما را به خیر و ما را به سلامت. می بینید که اینجا فنی کار کم نداریم». نگاهی به زیر و روی ماشین می اندازم بهترین فرصت است که خودی نشان بدهم گفتم: ببین برادر ما عمرمان را ته گاراژها با دود و روغن سوخته سیاه کرده ایم کار کوچکی از ما خواسته ای پس فردا یکی بفرست بیاید ببردش. با تعجب می گوید: چه می گویی حضرت آقا! بچه های ایران ناسیونال نتوانستند درستش کنند اگر بتوانید ده روزه هم تحویل دهید مردانگی تان پیش ما ثابت است!... روز دوم قبل از غروب فرمانده را صدا می زنم تا می آید پشت فرمان می نشینم و استارت می زنم. فرمانده اطراف ماشین می چرخد و بریده بریده چشمی هم به من می اندازد و می گوید: تا از نزدیک نمی دیدم خودم هم باورم نمی شد!خدای من شما نابغه اید!... (عباس دست طلا: داستانی از زندگی حاج عباس‌علی باقری، نوشته محبوبه معراجی‌پور، انتشارات فاتحان)
امروز جبهه فرهنگی، نیرو نیاز دارد. دشمن از هرسو حمله خود را آغاز کرده است. امروز دیگر صدای مهیب شکستن دیوار صوتی شهر را نمی لرزاند، امروز دیگر صدای زوزه خمپاره ها خبر از خطر نمی دهد. امروز خط مقدم جبهه فرهنگی، نیاز به دست طلاهایی دارد تا طلایه دار مبارزه و جهاد فرهنگی باشند. امروز اگر مسجد، خالی از جوانان شد، یعنی سنگر ما را گرفته اند پس پیش به سوی سنگر ها!

هشتم شوال، یوم الهدم

- مظلومیت اهل بیت پیامبر(علیهم‌السلام) را می‌توان در قبور تخریب شده بقیع هم جستجو کرد.

هشتم شوال، یوم الهدم

هشتم شوال سال ۱۳۴۴قمری روزی است که وهابیان به سرکردگی عبدالعزیز‌بن‌سعود اقدام به تخریب بارگاه‌های قبرستان بقیع کردند؛ مکان‌هایی چون بقعه عباس عموی پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) و ائمه بقیع(علیهم‌السلام)، بقعه پسر و همسران پیامبر، بقعه ام‌البنین مادر حضرت ابالفضل(علیه‌السلام)، قبر اسماعیل فرزند امام صادق(علیه‌السلام)، خانه امام سجاد و خانه امام صادق، مسجد فاطمه(سلام‌الله‌علیها)، مَبرك ناقه پيامبر، محل عَرِيش پيامبر، خانه اَرقم بن اَرقم، خانه ابوايوب انصاري، مرقد علي عُرَيضي.(تاریخ‌الامین،ص۴۷۹)
آنها حتی قصد تخریب قبر مطهر رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) را نیز داشتند. اما از برانگیخته شدن احساسات مسلمانان بر ضد خویش ترسیدند و از این عمل منصرف شدند. آنها اموال، طلا و جواهرات خزانه عظیم حرم رسول خدا و ائمه بقیع(علیهم‎السلام) را نیز غارت کردند.(لمعات الشهاب فی سیره محمدبن عبدالوهاب، ص ۱۰۸)
عجیب اینجاست که طبق ادبیات قرآنی پیراهنی از لباس‌های یوسف(علیه‌السلام) آنقدر شرافت و ارزش داشته که پدر و پیامبری دیگری(حضرت یعقوب علیه‌السلام) به آن توسل بجوید، شفا یابد و این کار شرک نباشد؛ اما قبور خاندان پیامبر(علیهم‌السلام) این ارزش را نداشت که محل شفا یافتن و حاجت گرفتن ما انسان‌های عادی باشد.

* التاریخ الامین لمدینه سید المرسلین، عبدالعزیز مدنی، امین، قم،۱۳۷۷ش،ص۴۷۹.
* لمعة الشهاب فى تاريخ محمد بن عبدالوهاب، به اهتمام احمد ابوحكيمه، بيروت ١٩۶٧م، ص۱۰۸.
* «اذْهَبُوا بِقَمِيصِي هَذَا فَأَلْقُوهُ عَلَى وَجْهِ أَبِي يَأْتِ بَصِيرًا[یوسف/۹۳]اين پيراهن مرا ببريد و آن را بر چهره پدرم بيفكنيد [تا] بينا شود.» بله وهابیت چشم بر این آیه الهی بسته‌اند و دیگران را متهم به شرک می‌کنند.

علت مجرد ماندن دختران جامعه

- یکی از علل مجرد ماندن دختران جامعه، عدم مهارت در بیان نیاز خود در خانواده است که یکی از علل ناتوانی بیان نیازشان، حیا و شرم نابجا از خانواده است.

دختران مجرد سن بالا

یکی از مشکلات بالا رفتن سن ازدواج در دختران و مجرد ماندن آنها، حیاء دختران در بیان نیازشان به خانواده است. در روایات دو نوع حیاء داریم که پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمودند: «حيا دو گونه است: حياء عقل و حياء حماقت، حياء عقل، علم است و حياء حماقت، نادانى است.»(کافی، ج2، ص106) پس این حیاء که به ضرر دختران در بیان نیاز آنها باشد حیاء عقلانی نیست.
لذا حیایی که مانع گفتن حق و حقیقت باشد در روایات مذمت شده است و امام علی(علیه السلام) در این رابطه فرمودند: «كسی که از گفتن حرف حق خجالت بکشد، آدم احمقی است.» (غرر الحکم، ص70) در واقع منظور از این حماقت همان ضرر و ظلم هایی است که انسان در اثر نگفتن حق به خودش وارد می‌کند.
مثلا دختران جامعه ما که نیاز به ازدواج دارند و بسیاری هم از سن ازدواج گذشته اند، در بعضی موارد هم مجبور به گناه می شوند، اما نمی توانند نیاز خود را حتی در خانواده اعلام کنند، زیرا مهارت گفتن نیازشان -که عدم پاسخ به آن مساوی با گناه است- به آنها آموزش داده نشده است. خانواده هم تلاشی برای از بین بردن این حیاء نابجا نکرده است و ما شاهد افزایش دختران مجرد در کشورمان هستیم.

پی نوشت:
كلينى، محمد بن يعقوب‏، الكافي، ناشر: دار الكتب الإسلامية، مكان چاپ: تهران‏، ج2، ص106.
عبد الواحد بن محمد، تصنيف غرر الحكم و درر الكلم‏، تميمى آمدى، ناشر: دفتر تبليغات‏، مكان چاپ: قم‏، ص 70.

ازدواج دیرهنگام، مساوی با فساد

- اگر والدین به فکر ازدواج دختران در سن مناسبشان نباشند، باید نگران باشند که فساد و آلودگی در انتظار دخترشان است زیرا او باید نیاز خود را بر طرف کند.

دختران مجرد

خداوند حکیم برای تمام نیازهای انسان تدبیری اندیشیده است که اگر انسان از نسخه های الهی برای رفع نیازهایش استفاده نکند، گرفتار فساد و تباهی می‌شود، زیرا به ناچار باید به نیاز خود پاسخ بدهد و وقتی از راه شرعی موفق نشد، به سراغ راه های غیر شرعی می‌روند و اگر دختران با تقوایی هم به دنبال روش های غیر شرعی نروند، دچار مشکلات روحی روانی و افسردگی می‌شوند. درباره ازدواج به هنگام هم توصیه های فراوانی وجود دارد و هم هشدارهایی تلخ برای اینکه اگر دختران سن ازدواجشان بگذرد در معرض فساد قرار می‌گیرند.
پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) روزی بر بالای منبر رفت و پس از ستایش الهی فرمود: «ای مردم! همانا جبرئیل از سوی خداوند لطیف و خبیر بر من نازل شد و گفت: همانا دختران باکره مانند میوه‌های روی درخت هستند، هنگامی که میوه رسید، باید آن را چید، وگرنه خورشید آن را فاسد می‌کند و باد آن را تباه می‌سازد. هنگامی که دختران باکره به دوران بلوغ (و سن ازدواج) برسند، برای آنان دوایی جز شوهر نیست، وگرنه از فسادشان ایمن نباشید؛ زیرا آنان نیز بشرند... .»(كافي، ج5، ص337)
پس اگر والدین از سن نیاز و بلوغ عقلی و جسمی دختران برای ازدواج غافل شوند باید نگران فساد آنها باشند و بدانند خودشان در فساد آنها نقش داشتند، زیرا در زمان مناسب به نیاز‌های آنها توجه نکردند.

 

 

كلينى، محمد بن يعقوب‏، الكافي، ناشر: دار الكتب الإسلامية، مكان چاپ: تهران‏‏

ترک شغل به خاطر ایمان!

عده ای بر این باورند که در برخی مواقع چاره ای جز خلاف دستورات دینی عمل کردن نیست که گاهی هم نتیجه آن کسب حرام می باشد. اما در مقابل هستند عده ای که از مسیر شرع مقدس خارج نشده و ایمان و اعتقاد خود را زیر پا نمی گذارند

«...من در تهران شغل آرایشگری و ریش تراشی دارم و هیچ شغل دیگری ندارم  لذا تقاضا دارم اجازه دهید در شغل خود باقی باشم». آیه الله العظمی بروجردی با غضب فرمودند: چطور اجازه دهم کسب حرام نمایی؟  خدا برای بندگان خود از راه حلال ضمانت روزی نموده و اگر تو معتقد به او می باشی کسب حرام خویش را رها کن تا او برای تو وسیله ارتزاق حلال فراهم آورد. از محضر ایشان با دلی شکسته و گریان برگشتم و در فکر فرو رفتم که باید چه کنم؟ چون وارد تهران شدم  مغازه را باز نکردم  و به خانواده خود گفتم اگر همه از گرسنگی جان بدهیم دیگر من مغازه را باز نخواهم کرد. زیرا آقا فرمودند این شغل حرام است. چند روز به تلخی زندگی کردم و بر سرزنش های خانواده صبر کردم تا اینکه روزی از خانه بیرون آمدم و در بازار گردش می کردم  یکی از رفقای فرش فروش که از داستان من با خبر بود مرا صدا زد و گفت:من این قطعه فرش بزرگ را به تو می دهم تا آن را بفروشی،  شاید خداوند وسیله ای فراهم آورد و مشتری را برساند و تو حق المضاربه آن را بگیری. من قبول کردم و فرش را بعد از مدتی فروختم و حقی هم به من داد و فردا رفتم به همان نحو فرش دیگری را بردم و فروختم تا اینکه رفیقم گفت: بهتر است بروی و مغازه خود را فرش فروشی کنی. فورا قبول کردم و به طرف مغازه رفتم و  پس از مرتب کردن مغازه آنجا را تبدیل به فرش فروشی کردم. یک سال است که مشغول فرش فروشی ام. زندگی ام از هرجهت مرتب شده و با عنوان بهتری زندگی می کنم.  آمده ام خدمت آقا برسم و از راهنمایی ایشان تشکر نمایم و خمس اموالم را هم آورده ام. [منبع: یبایی مردان، زهرا توکلیان، انتشارت قاف، مشهد، 1384، ص196]

 

قدرسلامتی را بدانیم !!!!

 

مجید، ۴۶ ساله، به بیماری ژنتیکی نوروفیبروماتوز (Neurofibromatosis) (رشد تومورهای پوستی در سیستم عصبی) مبتلاست. او دارای مدارک کارشناسی هواشناسی و کارشناسی مدیریت است. همسر مجید به خاطر بیماری او خواستار طلاق شده و چهار سال است که مجید نتوانسته با تنهایی‌اش کنار بیاید. او آرزو دارد کسی به این بیماری دچار نشود و برای پسرش هم دعا می‌کند و امیدوار است او به آرزوهایش برسد.

 
 

گفت‌وگو با مربی سابق تیم‌ ملی که راننده کامیون شد!

گفت‌وگو با مربی سابق تیم‌ ملی که راننده کامیون شد!

محمد احمدزاده

«الان که راننده کامیون هستم، لازم هم نیست پیش هر آدمی گردن کج کنم و برای گرفتن تیم کارهایی را انجام بدهم که به شخصیت و سابقه‌ام نمی‌خورد. زندگی پستی و بلندی و پیچ و خم دارد و من هم این را به خوبی درک کرده‌ام. به هر حال این هم برگی از زندگی من است اما خوشحالم که با این شغل می‌توانم با شرافت زندگی کنم و درآمد تمیزی داشته باشم. این‌ جا من هستم و کامیونم! نه استرس و نگرانی دارم و نه بی‌حرمتی می‌بینم.»

به گزارش ایسنا، روزنامه شهروند نوشت: «برای برخی از اتفاقات فوتبال ایران فقط می‌توان تأسف خورد. از عجایب فوتبال ایران این است که یکی از قدیمی‌ترین مربیان تاریخ آن به خاطر آن چه ناهنجاری و بی‌فرهنگی نامیده، از این ورزش دل می‌کند و خود را راهی جاده‌ها می‌کند. تغییر شغل یک مربی فوتبال از این حرفه به رانندگی کامیون شاید به نوبه خود عجیب یا تأسف‌آور نباشد اما وقتی دلایل این تغییر شغل فسادها و بی‌اخلاقی‌های فوتبال باشد، آن‌ وقت است که باید متأسف باشیم و به حال این فوتبال گریه کنیم.

محمد احمدزاده بهترین گلزن تاریخ ملوان است که در سال‌های اخیر همواره حضور پررنگی در سطح اول فوتبال ایران داشت. با این وجود احمدزاده مدت‌هاست دیگر موقعیت خوب خود را ندارد. او یک‌ سال بعد از جدایی از ملوان تصمیم گرفته برای همیشه از فوتبال جدا شود و حتی شغل جدیدی برای خود انتخاب کند. باورکردنی نیست اما احمدزاده که روزگاری با ملوان گربه‌سیاه سرخابی‌های پایتخت بوده، حالا به رانندگی ماشین‌های سنگین روی آورده تا از این راه زندگی خود را بگذراند.

او در گفت‌وگویی که با خبرنگار «شهروند» داشت، درباره این تغییر شغل و دلایل آن حرف‌های جالبی زده که در ادامه می‌خوانید.

غیر قابل باور است که شما بعد از سال‌ها مربیگری در فوتبال تغییر شغل داده و راننده کامیون شده‌اید. چرا این تصمیم را گرفتید؟

فکر می‌کنم این‌ طوری برایم بهتر است. دلایل زیادی برای این تصمیم داشتم اما خلاصه بگویم که من هر چه از فوتبال دورتر باشم، به نفعم است، چون نمی‌توانم با فضای این فوتبال کنار بیایم.

چطور شد که راننده کامیون شدید؟

از چند‌ سال قبل یک کامیون داشتم که به راننده اجاره داده بودم. وقتی از شاهین بوشهر جدا شدم، بیکار بودم و ترجیح دادم خودم راننده کامیون شوم.

برای شما که سال‌ها مربی فوتبال بودید، رانندگی کامیون شغل سختی نیست؟

قطعا که سخت است اما در حال حاضر چاره دیگری ندارم. اتفاقا رانندگی ماشین‌های سنگین یک کار بسیار سخت و طاقت‌فرساست. یک کار واقعا مردانه که شاید در کشور ما به ارزشش پی نبرده‌اند اما باید با این شرایط کنار بیایم.

این که مربی سابق تیم‌ ملی فوتبال راننده کامیون می‌شود، چه پیامی برای فوتبال دارد؟

من اصلا به دنبال این نبودم که خودنمایی کنم و به سوژه رسانه‌ها تبدیل شوم. همه سابقه من را در فوتبال می‌دانند. من در تمام رده‌های سنی تیم‌ ملی از نوجوانان و جوانان تا امید و بزرگسالان مربی بودم و به‌ عنوان بازیکن هم در تیم‌ های ملی حضور داشتم. فوتبال برای من کار و درآمد نبود بلکه به آن عشق می‌ورزیدم و به هر چه در فوتبال عشق آن را داشتم، رسیدم. البته در زمان بازیکنی کمتر به حقم رسیدم ولی در مربیگری که خیلی هم دوستش داشتم، به هر چه می‌خواستم، رسیدم. باور کنید به دنبال دادن پیام یا درس اخلاقی به کسی نیستم اما کسانی که باید خیلی چیزها را بفهمند، به روی خودشان نمی‌آورند. الان که راننده کامیون هستم، لازم هم نیست پیش هر آدمی گردن کج کنم و برای گرفتن تیم کارهایی را انجام بدهم که به شخصیت و سابقه‌ام نمی‌خورد. زندگی پستی و بلندی و پیچ و خم دارد و من هم این را به خوبی درک کرده‌ام. به هر حال این هم برگی از زندگی من است اما خوشحالم که با این شغل می‌توانم با شرافت زندگی کنم و درآمد تمیزی داشته باشم. این‌ جا من هستم و کامیونم! نه استرس و نگرانی دارم و نه بی‌حرمتی می‌بینم.

ظاهرا دلتان خیلی پر است. چه اتفاقی افتاد که این همه شما را از فوتبال فراری کرده است؟

از این‌که باید اعتراف کنم حرمت‌شکنی در تار و پود فوتبال ایران وارد شده و هر‌ سال هم بیشتر می‌شود، متاسفم. من از اولین دوره لیگ برتر در این بازی‌ها حضور داشتم و شاید سابقه‌ام از خیلی‌های دیگر بیشتر باشد اما ‌سال به‌ سال دیده‌ام اوضاع بدتر شده و هیچ اتفاق مثبتی نیفتاده است. هیچ کار فرهنگی در این فوتبال انجام نمی‌شود و فقط فساد و فحاشی بیشتر می‌شود. متاسفانه شرایط فرهنگی و اخلاقی حاکم بر فوتبال ایران نه‌ تنها پیشرفتی نداشته، بلکه پسرفت هم کرده است. به همین دلیل احساس کردم که هر چه از این فوتبال دورتر شوم، بهتر خواهد بود. در این فوتبال هر روز بیشتر از دیروز شاهد بی‌احترامی و بی‌حرمتی به مربیان هستیم و روی نیمکت چیزی جز فحش نمی‌شنویم! داور بد سوت می‌زند، بازیکن گل نمی‌زند و نتیجه حاصل نمی‌شود اما فقط مربی فحش می‌خورد. مربیان در فوتبال ایران نمی‌توانند در آرامش کار کنند و به آنها فرصت کافی داده نمی‌شود. باشگاه پول نمی‌دهد و بازیکن می‌گوید تا پول نگیرد، به میدان نمی‌رود و وقتی هم می‌رود، کم‌کاری می‌کند. مدیران درگیر سیاسی‌کاری شده‌اند اما این وسط فقط مربی است که محکوم می‌شود.

برای فصل آینده پیشنهاد مربیگری نداشتید که رانندگی را انتخاب کردید؟

اتفاقا اصلا این طور نیست و پیشنهاد داشتم. از یک تیم لیگ دسته اولی و دو تیم لیگ دسته دومی پیشنهاد داشتم اما رانندگی کامیون را به حضور در فوتبال کنونی ترجیح دادم.

درآمد رانندگی کامیون بیشتر است یا مربیگری فوتبال؟

این فوتبال هر چقدر درآمد هم داشته باشد، دیگر برای من ارزش این همه بی‌حرمتی، توهین و فحاشی را ندارد. ترجیح دادم از فوتبال بروم و عطای آن را به لقایش ببخشم. باز هم می‌گویم که بی‌حرمتی به تاروپود این فوتبال نفوذ کرده و فقط آرزو می‌کنم بالاترین مقام ورزش این موضوع را درک کند و به فکر اصلاح آن باشد، چون در غیر این‌ صورت فوتبال ایران نابود می‌شود.

تاکنون با مردم در جاده‌هایی برخورد داشته‌اید؟ واکنش آنها چطور بوده است؟

بله افراد زیادی را در جاده‌ها می‌بینم که برایشان رانندگی من غیر قابل باور است. آنها با تعجب به من نگاه می‌کنند و می‌گویند اگر تو احمدزاده معروف هستی، پس چرا رانندگی می‌کنی؟ حتما برادر دو قلوی او هستی!

این موضوع برایتان دردناک نیست که به‌ عنوان یک مربی فوتبال راننده کامیون شده‌اید؟

بیشتر از این‌ که برای خودم ناراحت باشم، دلم برای فوتبال ایران با این اوضاع افتضاحش می‌سوزد. کار که عار نیست، من با این کار به جوانان پیام می‌دهم هیچ شغلی عار نیست. رانندگی کامیون، صداقت، شرافت و سلامتی دارد. با این حال من حتی به برخی از شبکه‌های تلویزیونی که می‌خواستند، از من در حین رانندگی کامیون فیلم بگیرند، اجازه ندادم، چون نمی‌خواستم خودنمایی کنم.

فکر می‌کنید با این تصمیم شما فوتبال اصلاح می‌شود؟

قطعا این اتفاق نمی‌افتد اما کاش تلنگری باشد برای مسئولان تا بفهمند در فوتبال چه خبر است و آینده تلخی در انتظار آن به سر می‌برد.

تاکید دوباره ناجا بر حریم خصوصی نبودن خودرو: قانون صراحت دارد  بدحجابی

حریم خصوصی بودن یا نبودن؛ مساله این است

تاکید دوباره ناجا بر حریم خصوصی نبودن خودرو: قانون صراحت دارد

بدحجابی

حریم خصوصی بودن یا نبودن داخل خودروها این روزها به مساله‌ای جدید میان گروهی از شهروندان بدل شده، ماجرایی که از هفدهمین نشست خبری سخنگوی ناجا آغاز شد و تا کنون ادامه داشته است.

به گزارش ایسنا، هرچند وقت یکبار بحث بر سر حریم خصوصی در جامعه بالا می‌گیرد، موضوعی که پیشینه‌اش به سال‌های نخست پیروزی انقلاب و فرمان هشت ماده‌ای حضرت امام خمینی باز می‌گردد، فرمانی که گرچه یکی از مهم‌ترین سندهای حقوق شهروندی و حریم خصوصی در کشور به شمار می‌رود، اما گویا همچنان برای بعضی از دستگاه‌های اجرایی و قانون‌گذاری ابهاماتی داشته که هرچند سال دوباره جنجالی جدید برسرحریم خصوصی و حدود آن به پا می‌شود که تازه‌ترین آن جنجال بر سر حریم خصوصی بودن یا نبودن داخل خودروهاست.

ماجرای حریم خصوصی داخل خودروها نیز به بحث درباره مسائلی چون کشف حجاب، آلودگی صوتی و ... در خودرو و نحوه برخورد پلیس با این موضوعات برمی‌گردد که چندسالی است مطرح شده است، اما این موضوع دوباره پس از هفدهمین نشست خبری سخنگوی ناجا بالا گرفت و گرچه چند روز قبل از آن فرمانده ناجا در سفر به شمال کشور بر این موضوع تاکید کرده بود اما سخنان سردار منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی بیشتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. او با اشاره به قوانین جاری و از جمله تبصره " ماده پنج از قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکرگفته بود « اماکنی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می‌گیرند از جمله وسایل نقلیه، مشمول حریم خصوصی نباید باشد و طبیعتا رعایت هنجارها و الزامات قانونی می‌بایست درون آن رعایت شود»

پس از سخنان منتظرالمهدی اما پاسخ چهار مرجع تقلید شیعه درباره حریم خصوصی خبرساز شد. در این زمینه آیت‌الله شبیری زنجانی گفته بود «خودروی شخصی نیز احکام ملک را دارد، بنابراین هرگونه تصرف و تفتیش آن بدون اجازه مالک، فی حدنفسه جایز نیست. البته اگر مصلحت اهمی مانند جلوگیری از حمل و نقل اسلحه متوقف بر تفتیش باشد، تفتیش آن طبق نظر حاکم شرع بلامانع است.لازم به ذکر است که وسیله نقلیه، از لحاظ جواز نظر به داخل آن، نحوه پوشش سرنشینان و... ممکن است در برخی از صور دارای احکام خاصی باشد.» آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در این‌باره نظر خود را مطرح و اظهار کرده است: «داخل خودرو جزو حریم شخصی است و دیگری حق ندارد به آن تجاوز کند، ولی جهات شرعی مانند حجاب و امثال آن باید در داخل اتومبیل رعایت شود.»  آیت‌الله نوری همدانی نیز در پاسخ به این سوال اظهار کرده است: «در فرض سوال، بلی خصوصی است و باید بر اساس مقررات حکومت اسلامی عمل شود.» و  مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی نیز عنوان کرده بود: «حریم خصوصی از کلمات قرآنی و روایی و فقهی نیست و چنانچه برای این عنوان احکامی در قانون قرار داده شده، سعه و ضیق معنای مذکور، از قانونگذار سوال شود.»

چهار مرجع تقلید شیعه گرچه بر حریم شخصی بودن خودرو معتقدند اما در جملات آنان الزام بر رعایت قانون و رعایت هنجارها و پوشش اسلامی نیز دیده می‌شود.

 

پاسخ‌های ناجا به ابهامات در مورد حریم خصوصی نبودن خودرو

 

سرهنگ محمد ترحمی، معاون حقوقی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در گفت‌وگو با ایسنا، به ابهامات درباره حریم خصوصی بودن یا نبودن داخل خودروها پرداخته است، او در این گفت‌وگو دو نکته را مورد تاکید قرار داده است، نخست اینکه جنس ماموریت‌های ناجا اجرای مقررات بوده و پلیس اصراری بر انجام اقدامات فراقانونی ندارد. او دلیل این اقدام را نیز ماده چهار قانون ناجا می‌داند که در آن صراحتا وظایف نیروی انتظامی بیان شده است.

ترحمی در ادامه با استناد به قانون حمایت از آمران معروف و ناهیان منکر که در سال 94 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، برخورد با مواردی چون بدحجابی، آلودگی صوتی و ... در خودروها را قانونی می‌داند و می‌گوید که همین قانون تاکید دارد که داخل خودرو حریم خصوصی نیست. گفت‌وگو با سرهنگ محمد ترحمی در ادامه آمده است:

 

برخی معتقدند داخل خودرو حریم خصوصی نیست و ناجا نباید به این موضوع ورود کند.

ماده 4 قانون ناجا صراحتا وظایف نیروی انتظامی را مشخص کرده و ما بر اساس این وظایف اقدامات خود را انجام می‌دهیم. جنس ماموریت‌های ناجا اجرای مقررات است و هیچ اصراری به انجام اقدامات غیراز آنچه که قانون منتشر کرده نداریم.

 

در تبصره ماده 5  قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر حریم خصوصی و حریم عمومی تعریف شده و بر اساس آن «اماکنی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می گیرند، مانند قسمت های مشترک آپارتمان ها، هتل ها، بیمارستان ها و نیز وسایل نقلیه مشمول حریم خصوصی نیست.»

اینکه داخل خودرو حریم خصوصی نیست در قانون آمده؟

بله، در قانون حمایت از آمران معروف و ناهیان منکر که در سال 94 به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید صراحتا بر این موضوع تاکید شده است. در ماده یک این قانون و تعریف از امر به معروف و نهی از منکر آمده است: در این قانون، معروف و منکر عبارتند از هر گونه فعل، قول و یا ترک فعل و قولی که به عنوان احکام اولی و یا ثانوی در شرع مقدس و یا قوانین، مورد امر قرار گرفته و یا منع شده باشد.

همچنین در ماده 5 قانون حمایت از آمران معروف و ناهیان منکر نیز اینطور آمده: در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نمی توان متعرض حیثیت، جان، مال، مسکن، شغل و حریم خصوصی و حقوق اشخاص گردید، مگر در مواردی که قانون تجویز کند .بنابراین ناجا کاملا خود را مقید به رعایت حریم خصوصی می‌داند.

در تبصره همین ماده 5 همین قانون حریم خصوصی و حریم عمومی تعریف شده و بر اساس آن «اماکنی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می گیرند، مانند قسمت های مشترک آپارتمان ها، هتل ها، بیمارستان ها و نیز وسایل نقلیه مشمول حریم خصوصی نیست.»  بنابراین با استناد به قانون وسایل نقلیه جزو حریم خصوصی نبوده و باید شهروندان همانطور که مقررات را در محل‌های عمومی رعایت می‌کنند در خودرو نیز حفظ کنند یعنی مواردی چون کشف حجاب، نحوه پوشش، ایجاد آلودگی صوتی و هر اقدامی که سبب آزار دیگران شود درون خودرو ممنوع است.

 

در تبصره ماده 5 قانون حمایت از آمران معروف و ناهیان منکر از کلمه اماکن برای تعریف حریم خصوصی استفاده شده، آیا می‌توان اینطور گفت خودرو که نمی‌تواند یک مکان باشد؟

در همین تبصره از اماکن مختلف نام برده شده اما در انتها مشخصا از وسیله نقلیه نیز اسم آمده، بنابراین نمی‌توان این فرض را درست دانست.

 

با توجه به اینکه در قانون اماکنی که در معرض دید قرار دارد جزو حریم عمومی محسوب می‌شود آیا جاهایی مانند صندوق عقب یا داشبورد خودرو می‌تواند حریم عمومی باشد؟

این بخش‌ها قابل تجسس نیست و با توجه به اینکه در دید عموم قرار ندارد اصطلاحا "حرز" گفته می‌شود. جستجو در این بخش‌ها نیازمند حکم است.

 

دوباره با توجه به تعریف از حریم خصوصی سوال دیگری مطرح می‌شود، آیا داخل خودرویی که از پرده یا شیشه دودی استفاده کرده جزو حریم خصوصی محسوب می‌شود یا خیر؟

خیر این خودروها نیز مشمول همین قانون می‌شوند. در مورد شیشه دودی قانونی وجود دارد که باید داخل خودرو از فاصله سه متری دیده شود در غیر اینصورت مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی با فرد متخلف برخورد خواهند کرد. در مورد پرده نیز عمدتا اتوبوس‌ها چنین شرایطی دارند اما با توجه به اینکه وسیله نقلیه پنجره دارد همان حکم حریم عمومی در مورد آن صدق می‌کند و داخل این وسایل نیز حریم خصوصی نیست.

 

اشاره کردید که این قانون در سال 94 تصویب شده یعنی پیش از آن قانونی وجود نداشته که داخل خودرو را حریم خصوصی نداند.

پیش از آن نیز مسائلی مطرح بوده اما ابهامات نیز در این حوزه زیاد بود اما با تصویب این قانون هیچ جای ابهامی مبنی بر اینکه داخل خودرو حریم خصوصی نیست باقی نمانده چرا که قانون رسما در این زمینه تصریح کرده است.

 

مهدی بابایی - ایسنا

رژیم صهیونیستی در هند موشک تولید خواهد کرد

به گزارش آسمونی : بعد از امضای چندین تفاهمنامه همکاری میان نخست وزیران هند و رژیم صهیونیستی، اکنون گفته می‌شود «تل‌آویو» قصد دارد بصورت مشترک با «دهلی‌نو» موشک تولید کند.

منابع آگاه می‌گویند در میان قراردادهای امضا شده بین دو دولت، یکی از مهمترین آنها تاسیس کمپانی تولید موشک توسط رژیم صهیونیستی در هند است.

israelindia رژیم صهیونیستی در هند موشک تولید خواهد کرد

به نوشته وبگاه «نیو ایندیان اکسپرس» این کارخانه بصورت مشترک توسط صنایع هوافضای اسرائیل و یک کمپانی هندی – که نام آن فاش نشد – جهت ساخت و نگهداری موشک در هند تاسیس خواهد شد.

ارزش این قرارداد حدود یک میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که با احتساب قرارداد دیگری با شرکت نظامی صهیونیستی «رافائل» به ارزش دو میلیارد دلار، هند و اسرائیل یک صنعت نظامی مشترک ایجاد خواهند کرد.

این اتفاق در حالی است که هم اکنون بیشتر تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی توسط کارخانه‌های آمریکایی ساخته و تامین می‌شود.

منبع خبر : خبرگزاری فارس

همسویی حکومت سعودی و رژیم صهیونیستی در منطقه

دکتر محمد سعیدی در گفتگو با فرهنگ نیوز:

رخي محققان، استقرار پادشاهي آل سعود در عربستان را توطئه مشترك يهوديان و انگليس مي‌دانند. از جمله ناصر السعيد، نويسنده سرشناس عربستاني در کتاب خود با نام «تاريخ آل‌سعود» به این موضوع پرداخته است.

 

گروه آیین و اندیشه فرهنگ نیوز: امروز خاندان سعودی با چالش های جدی مواجه هستند که این چالش ها سران سعودی را وادار می کند دست به اقدامات نسنجیده ای بزنند.در آخرین مورد از این اقدامات، شاه سعودی، بر خلاف موازین رسمی سلطنتی عربستان، ولیعهد خود را برکنار و فرزند خود را جانشین و ولیعهد قرار داد.

از سوی دیگر،هر روز که می گذرد نشانه های جدیدی از تعامل و ارتباطات خاندان سعودی با آل یهودی(رژیم صهیونیستی) دیده می شود. رژیمی که دشمن مشترک جهان اسلام و مسلمانان است و این مسئله زمانی اهمیت دو چندان در مقوله عربستان پیدا می کند که سعودی ها خود را خادم حرمین شریفین می دانند و لذا می بایست رویکردهای آنها مطابق شرع و قوانین اسلامی و در جهت صیانت از حقوق امت اسلامی باشد که نیست. در همین راستا، فرهنگ نیوز باید ها و نباید های تعاملات آل سعود با رژیم صهیونیستی و استعمار پیر را با محمد سعیدی(دکترای علوم سیاسی) به گفتگو نشسته است که در ادامه تقدیم می گردد.

ادامه نوشته

بازداشت ۲۱ داعشی در مشهد

21 عضو داعش در چند عملیات گسترده سربازان گمنام امام زمان (عج) در مشهد با حالتی خوار و زبون در پنجه اقتدار نیروهای اداره کل اطلاعات خراسان رضوی گرفتار شدند.

بازداشت ۲۱ داعشی در مشهدقاضی حسن حیدری، معاون دادستان مشهد گفت: حدود یک ماه قبل وارد مرحله جدیدی شده بود، به منظور اقدامات پیشگیرانه و پیش دستانه ، تعدادی از نیروهای داعشی زیر چتر اطلاعاتی قرار گرفتند و مشخص شد برخی از عوامل داعش پس از فراگیری آموزش های جنگی و انتحاری و یا بیعت با سرکردگان داعش با شناسنامه های جعلی وارد کشور شده اند به طوری که بعضی از آنان اقدامات و عملیاتی را به نفع داعش در خارج از کشور نیز انجام داده اند.

وی ادامه داد :۲۱نفر از عوامل داعش در چند عملیات هماهنگ و گسترده، طوری در چنگال اقتدار سربازان امام زمان (عج) گرفتار شدند که با گذشت ساعت ها از این عملیات هنوز گیج بودند.

وی افزود:تحقیقات مشخص کرد که داعشی های مذکور قصد انجام عملیات های مختلفی مانند عملیات انغماسی و یا انتحاری و غیره را داشتند که قبل از هرگونه اقدامی در عملیات پیش دستانه و اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) گرفتار شدند و زیر ضربه قرار گرفتند.

وی در خصوص هویت افراد دستگیر شده گفت:برخی داعشی های دستگیر شده ایرانی و بعضی دیگر از اتباع افغانستان هستند که با جعل و سوء استفاده از اسناد جعلی وارد ایران شده اند.

منبع :روزنامه خراسان

خبر خوشحال کننده برای پرسنل وظیفه نیروهای مسلح

سربازی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با پیشنهاد ستاد کل درخصوص بخشش اضافه خدمت سنواتی کارکنان وظیفه‌ی در حال خدمت موافقت کردند.

 سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در یک گفت‌وگویی پیرامون موضوع اضافه خدمت کارکنان وظیفه اظهار داشت: بر اساس پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت‌ مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، اضافه خدمت سنواتی کارکنان وظیفه‌ی در حال خدمت، بخشیده شد.

وی همچنین از بخشیده شدن اضافه خدمت مشمولان غایبی که تا 22 بهمن سال 96 خود را جهت انجام خدمت دوره سربازی معرفی کنند خبر داد.

کمالی افزود: علاوه بر اضافه خدمت سنواتی، معظم‌له با بخشش اضافه خدمت انضباطی کارکنان وظیفه در حال خدمت نیز موافقت فرموده‌اند.

وی در ادامه اظهار داشت: این بهترین فرصت برای مشمولان غایب است که با اخذ دفترچه آماده به خدمت خود را جهت انجام خدمت سربازی معرفی کنند.

سردار کمالی در پایان تاکید کرد: نیروهای مسلح باید با اولویت قرار دادن کسانی که در حال انجام اضافه خدمت هستند، ابتدا آنها را از خدمت ترخیص کنند.

منبع: فارس

عکس/ خودروی ملی با پلاک سیاسی

تصویری از خودروی تیبا با پلاک سیاسی در تهران را مشاهده می‌کنید.

تخریب سپاه در سریال آمریکایی + عکس

سریال آمریکایی هوملند شخصیتی به نام «نفیسی» از اعضای سپاه را فردی عیاش نشان می‌دهد که برای نقض توافق هسته‌ای با موساد همکاری می‌کند.

سرویس جنگ نرم  سریال آمریکایی هوملند «Homeland» که در ژانر جاسوسی - امنیتی قرار دارد، در فصل ششم که به تازگی پخش آن از شبکه «showtime» آمریکا تمام شده است، بار دیگر موضوع ایران را به فیلم‌نامه خود اضافه کرد و این‌بار توافق هسته‌ای با ایران یا همان برجام را برای یکی از مهم‌ترین تعلیق‌های این فصل از سریال در نظر گرفت.

«هوملند» داستان «کری متیسون» (Carrie Mathison) افسر عملیاتی سازمان CIA است که با تروریست‌ها و خرابکاران مبارزه می‌کند و ماجراهای این مجموعه تلویزیونی در کشورهای مختلفی چون عراق، افغانستان، پاکستان، آلمان و ایران می‌گذرد. کری متیسون بعد از خنثی کردن یک عملیات تروریستی در برلین در فصل پنجم، بعد از چند ماه به خاک آمریکا بازمی‌گردد و از سازمانCIA جدا می‌شود و در نیویورک شروع به همکاری با یک موسسه خیریه می‌کند که هدف‌اش کمک به مسلمانان ساکن آمریکاست.

فصل جدید هوملند بر خلاف 5 فصل قبل که داستان آنها در فضای جاسوسی و بیشتر در خارج از خاک آمریکا رقم می‌خورد، اکنون بیشتر رنگ و بوی سیاسی به خودش گرفته و داستان آن در آمریکا رخ می‌دهد. فیلمنامه فصل جدید که به گفته سازندگان آن پس از مشورت با مقامات آژانس اطلاعات مرکزی (CIA) و سایر نیروهای امنیتی و نظامی آمریکا نوشته شده، به حملات تروریستی اختصاص پیدا نکرده و بیشتر مربوط به تهدیدها و افراد رادیکال در داخل آمریکا و در واقع جنگ قدرت میان آنها است که در یک زمان انتقال پیچیده و شکننده‌ قدرت بین رئیس جمهور حال و رئیس جمهور بعدی در جریان است.

فصل جدید هوملند بر خلاف 5 فصل قبل که داستان آنها در فضای جاسوسی و بیشتر در خارج از خاک آمریکا رقم می‌خورد، اکنون بیشتر رنگ و بوی سیاسی به خودش گرفته و داستان آن در آمریکا رخ می‌دهد

 

القای خیانت ایران به توافق هسته‌ای (برجام)

ماجراهای این فصل در دوران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ایام انتقال قدرت از رئیس جمهور قبل به رئیس جمهور زن منتخب به نام «الیزابت کین» روی می‌دهد؛ قسمت‌های ابتدایی سریال که دوران پس از برجام را روایت می‌کند، یک چالش جدی پیش روی اولین رئیس جمهور زن ایالات متحده قرار می‌دهد؛ «دار ادال» عضو سابق سازمان CIA و از اعضای کنونی جامعه اطلاعاتی آمریکا، در دیداری که چند روز قبل از مراسم تحلیف با الیزابت کین صورت می‌دهد، به رئیس جمهور منتخب اعلام می‌کند که ایران به توافق هسته‌ای خیانت کرده و در حال فعالیت‌های هسته‌ای خارج از شروط توافق است.

ماجراهای این فصل در دوران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ایام انتقال قدرت از رئیس جمهور قبل به رئیس جمهور زن منتخب به نام «الیزابت کین» روی می‌دهد

 

این گروه از اعضای جامعه اطلاعاتی به همراه بخشی از سازمان CIA و با همکاری عده‌ای در سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد)، یک سناریو امنیتی پیچیده طراحی می‌کنند تا با کمک بعضی مسئولان امنیتی ایران که به استخدام موساد و سازمان CIA درآمده‌اند، صحنه را به گونه‌ای نمایش دهند که در واقع اثبات شود که ایران به علت توافق هسته‌ای یا همان برجام نتوانسته برنامه ساخت بمب هسته‌ای را در داخل ایران پیگیری کند و به همین دلیل برای دور زدن آژانس بین المللی انرژی اتمی، برنامه مخفی هسته‌ای خود را به خاک کره شمالی منتقل کرده و با تطمیع سران کره شمالی، در آنجا درحال ساخت کلاهک هسته‌ای و هم‌سازی و جفت کردن کلاهک‌های موجود هسته‌ای با موشک‌های بالستیک خود هستند.

این گروه متشکل از سیاست‌مداران، نظامی‌ها و اعضای ارشد جامعه اطلاعاتی آمریکا در واقع به‌دنبال منحرف کردن و در نهایت ساقط کردن الیزابت کین رئیس جمهور منتخب جدید هستند و به همین علت در حال ارائه اطلاعات غلط به وی هستند که یکی از سناریوهای اصلی در این برنامه، ارائه گزارش دروغین در رابطه با خیانت ایران به برجام است.

یک گروه از اعضای جامعه اطلاعاتی آمریکا به همراه بخشی از سازمان CIA و با همکاری عده‌ای در سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد)، با طراحی  یک سناریو امنیتی پیچیده به‌دنبال منحرف کردن و در نهایت ساقط کردن الیزابت کین رئیس جمهور منتخب جدید هستند

 

تخریب سپاه با نمایش یک پاسدار عیاش!

قسمت‌های انتهایی این فصل مشخص می‌کند که ایران در توافق هسته‌ای خیانتی انجام نداده و این یک سناریوی امنیتی توسط عده‌ای از سران آمریکا جهت فریب رئیس جمهور منتخب جدید بوده که می‌خواستند الیزابت کین در همان آغاز ریاست‌ جمهوری اقدام به تصمیم‌گیری اشتباه در سیاست خارجی کند تا از اعتبار او کاسته شود؛ اما سازندگان آمریکایی این سریال که توسط کارشناسان امنیتی نیز راهنمایی شدند، سوژه اصلی برنامه فریب رئیس جمهور جدید را «خیانت ایران در توافق هسته‌ای» قرار دادند و با این که در آخر معلوم می‌شود که ایران به برجام متعهد است، اما این سوژه بستری را جهت هرگونه حمله و تهمت زدن و همچنین القای حس بی‌اعتمادی به ایران در طول قسمت‌های مختلف سریال فراهم می‌کند، به گونه‌ای که تصویر تنفرانگیزی از ایران به نمایش گذاشته می‌شود.

یک نمونه از تخریب سپاه پاسداران در این سریال مربوط به شخصیتی به نام «فرهاد نفیسی» است که از اعضای سپاه پاسداران معرفی می‌شود. «سول برنسون» (Saul Berenson) که از افسران اطلاعاتی و معتمد رئیس جمهور جدید است، در یک عملیات با کمک موساد، نفیسی را که فرد عیاشی به تصویر کشیده می‌شود، برای مدت کوتاهی در ابوظبی (امارات) دستگیر و بازجویی می‌کند؛ در بازجویی به فرهاد نفیسی گفته می‌شود که ما می‌دانیم که به بهانه شرکت در یک کنفرانس بین‌المللی به امارات آمدی، اما در اصل قصد داری از طرف سپاه ایران یک معامله اسلحه غیرقانونی را انجام بدهی. «سول» برای به حرف درآوردن نفیسی، تصاویری از ارتباط نامشروع وی با زنان را به او نشان می‌دهد و تهدید می‌کند که اگر همکاری نکند، آمریکا این تصاویر را برای مسئولان ایرانی می‌فرستد.

«فرهاد نفیسی» از اعضای سپاه پاسداران یک فرد عیاش به تصویر کشیده می‌شود و در طول سریال مشخص می‌شود که وی به استخدام موساد درآمده است

در این بازجویی، «سول» شبیه سخنرانی‌های مسئولان این کشور، دولت ایران را تروریست می‌نامد که با تکنیک‌های بانکی، تحریم‌های سازمان ملل را دور می‌زند و از حزب الله لبنان حمایت می‌کند و همچنین به‌دنبال صدور انقلاب به بقیه دنیا است. نفیسی در این بازجویی می‌گوید که صد و بیست میلیون دلاری که در یک حساب بانک اماراتی دارد، یک پیش پرداخت بابت تحویل زودتر از موعد مقرر قسمتی از اجزای پدافند هوایی روسیِ (S400) است.    

هرچند بعدها مشخص می‌شود که نفیسی به استخدام موساد درآمده و این جلسه بازجویی را برای فریب «سول» و «الیزابت کین» رئیس جمهور منتخب طراحی شده بود.

 بخشی دیگر از سریال به مجید جوادی اختصاص پیدا کرده است که در فصل سوم یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و معاون پیشین وزارت اطلاعات معرفی شده بود و در انفجار مقر سازمان CIA در آمریکا نقش اصلی را بر عهده داشت. جوادی که در فصل سوم به عنوان مجری انفجار مرکز یهودیان در آرژانتین، ماجرای میکونوس در آلمان و انفجار برج‌های الخبر در عربستان سعودی معرفی شده بود، در فصل جدید به عنوان منبع اصلی CIA در سپاه پاسداران به داستان اضافه می‌شود و طی دیداری با «سول برنسون» در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، قبول می‌کند که به «سول» کمک کند تا معلوم شود آیا واقعا ایران در حال خیانت به توافق هسته‌ای است؟

سردار جوادی که در فصل سوم به عنوان مجری انفجار مرکز یهودیان در آرژانتین، ماجرای میکونوس در آلمان و انفجار برج‌های الخبر در عربستان سعودی معرفی شده بود، در فصل جدید به عنوان منبع اصلی CIA در سپاه پاسداران به داستان اضافه می‌شود

جوادی در قالب ماموریت دیپلماتیک به همراه هیئت وزرای اقتصادی ایران که جهت مذاکره برای آسان کردن رفع تحریم‌ها به آمریکا سفر کرده بودند، وارد نیویورک می‌شود تا بتواند با «سول» ملاقات و نتیجه تحقیقات خود را از تعهد یا خیانت ایران به توافق هسته‌ای گزارش کند.

قبل از دیدار جوادی با «سول»، یک تیم از ایستگاه سازمان اطلاعات ایران در نیویورک، جوادی را می‌رباید و پس از بازجویی و شکنجه از او می‌واهد که اسامی جاسوس‌های سازمان CIA در ایران را فاش کند، اما یکی از نیروهای قدیمی جوادی در سپاه به نام «امیر»، او را از دست ماموران اطلاعات ایران نجات می‌دهد تا بتواند با «سول برنسون» دیدار کند. جوادی در دیدار با «سول» گزارش می‌دهد که «نفیسی» جاسوس اسرائیل است و ایران به تعهدات خود به برجام پایند است و همه این‌ها بازی امنیتی است و در ازای ارائه این مدارک، پناهندگی سیاسی به همراه محافظت کامل و 45 میلیون دلار از از او طلب می‌کند.

با تلاش‌های «کری متیسون» و «سول برنسون»، رئیس جهور منتخب جدید یعنی الیزابت کین به فریب خود توسط جامعه اطلاعاتی آمریکا پی‌ می‌برد و مشخص می‌شود که ایران در کره شمالی هیچ‌گونه برنامه موازی هسته‌ای ندارد

مجید جوادی که در سریال با نام "سردار" شناخته می‌شود، اما در ادامه یک فرد بی‌رحم نشان داده شده که «امیر» را که جانش را از دست ماموران اطلاعاتی ایران نجات داده بود را می‌کشد و حتی در ادامه به «سول» هم خیانت می‌کند و به تیم «دار ادال» جهت فریب رئیس جهور منتخب جدید می‌پیوندد و به «الیزابت کین» درباره ایران دروغ می‌گوید. البته با تلاش‌های «کری متیسون» و «سول برنسون»، رئیس جهور منتخب جدید یعنی الیزابت کین به فریب خود توسط جامعه اطلاعاتی آمریکا پی‌ می‌برد و مشخص می‌شود که ایران در کره شمالی هیچ‌گونه برنامه موازی هسته‌ای ندارد.

فصل‌های قبلی این سریال خیلی اغراق‌آمیز و غیرقابل باور، ایرانی‌ها را تروریست و وحشی نشان می‌داد، اما در فصل جدید به‌صورت خیلی نرم، غیرمستقیم و موثر اقدام به تخریب ایران و به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌کند تا محور ایران‌هراسی همچنان در رسانه‌های آمریکا پررنگ باقی بماند. البته در فصل‌های آینده هوملند، سوژه قرار دادن دوباره ایران در این سریال نیز بسیار محتمل است.

در فصل جدید به‌صورت خیلی نرم، غیرمستقیم و موثر اقدام به تخریب ایران و به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌کند تا محور ایران‌هراسی همچنان در رسانه‌های آمریکا پررنگ باقی بماند

تصویرسازی‌های دلخواه در هوملند

«هوملند» یکی از سریال‌های محبوب آمریکایی است که حتی مورد علاقه جدی باراک اوباما رئیس جمهور سابقه قرار داشت و می‌توان اصلی‌ترین مخاطب این سریال در وهله‌ اول را  مردم داخلی امریکا نامید؛ جالب آنکه روند و پایان‌بندی فصل‌ها نیز متناسب با شرایط روز بین‌الملل تغییر می‌کند. این امر نشان می‌دهد که ساختارهای سیاسی و تحولات دیپلماتیک در نوع روایت رسانه‌ای تاثیرگذار است و بافت کلان سیاسی بر نوع روایت محصولات رسانه‌ای تاثیر می‌گذارند.

در این سریال به غیر از این فصل جدید (ششم)، اسلام مساوی تروریسم و مسلمان مساوی تروریست به تصویر کشیده می‌شود؛ ایران نیز کشوری معرفی می‌گردد که با کمک به گروه‌های تروریستی، در نقاط مختلف دنیا دست به عملیات تروریستی می‌زند و برای پیشبرد جنایت‌های خود اقدام به پولشویی نیز می‌کند.

در هوملند به غیر از این فصل جدید (ششم)، اسلام مساوی تروریسم و مسلمان مساوی تروریست به تصویر کشیده می‌شود

در واقع آنچه در این سریال از آمریکا و آمریکاییان ارائه می‌شود را باید «امریکای رسانه‌ای شده در هوملند» نامید و به‌همین ترتیب، آنچه از ایران در این سریال ارائه می‌شود، «ایران رسانه‌ای شده در هوملند» دانست.

تولید این سریال برای دو فصل دیگر هم تصویب شده و شبکه تلویزیونی «شو تایم» قراردادی برای پخش فصل‌های هفتم و هشتم با تهیه‌کنندگان «هوملند» امضا کرده است.

ناوهای آمریکایی آرایش جنگی گرفتند

مقامات نظامی آمریکا می گویند که ارتش این کشور به منظور اجرای دستور حمله احتمالی به سوریه، ناوها و هواپیماهای جنگنده خود در سواحل شرقی مدیترانه را در حالت آماده باش قرار داده است.

ناو جنگی

به گزارش "CNN" چندتن از مقامات نظامی آمریکا به این خبرگزاری گفتند که ارتش آمریکا به منظور اجرای دستور حمله احتمالی به سوریه از سوی «دونالد ترامپ»، ناوها و هواپیماهای جنگنده خود را در سواحل شرقی دریای مدیترانه در حالت آماده باش قرار داد.


بنا به ادعای این مقامات آمریکایی، دولت سوریه تاکنون از اجرای حملات شیمیایی بیشتر (!) خودداری کرده است.

تاکنون، پایگاه هوایی «الشعیرات» سوریه به بهانه یافتن نشانه های بیشتری از احتمال وقوع یک حمله شیمیایی، تحت نظارت مداوم آمریکا بوده است.

آمریکا که اخیراً طی ادعایی تحرکات در داخل این پایگاه را به عملیات آماده سازی برای اجرای یک حمله شیمیایی مرتبط نموده است، با انتشار یک اخطاریه رسمی در اواخر روز دوشنبه به دولت بشار اسد هشدار داد که «در صورت به کار بردن سلاحهای شیمیایی بهای گزافی خواهد پرداخت».

اما اوایل روز چهارشنبه، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که از دیدگاه وی، سوریه از مواضع خود دست کشیده است. وی در این باره گفت: «به نظر می رسد که آنها [سوریه] این هشدار را جدی گرفته اند».

«نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز روز چهارشنبه خطاب به اعضای کنگره مدعی شد که هشدار ترامپ دولت اسد را متوقف کرد.

وی در نشست کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا ادعا کرد: «می توانم به شما بگویم که به دلیل اقدامات رئیس جمهور (دونالد ترامپ) ما شاهد هیچ حادثه ای نبودیم. من فکر می کنم که رئیس جمهور جان بسیاری از مردان، زنان و کودکان بیگناه را نجات داد!»

این درحالی است که مقامات نظامی آمریکا تأکید می کنند که گزینه های نظامی برای ارائه به ترامپ آماده هستند.

دو تن از مقامات ارتش آمریکا به سی اِن اِن گفتند که روسها روز سه شنبه از پایگاه هوایی الشعیرات سوریه دیدن کرده اند.

یکی از این مقامات گفت که آنها از انبار قبلی مهماتِ مورد استفاده روسیه نیز دیدن کرده اند و اینکه ارتش آمریکا تصور می کند که به «احتمال بسیار زیاد» مقامات روسیه یک بار از یک زاغه تسلیحات شیمیایی بازدید کرده اند.

شایان ذکر است که در حال حاضر ناو هواپیمابر «یو اِس اِس جورج. دبلیو. اِچ. بوش» آمریکا به همراه دو ناوشکن و دو رزمناو در سواحل شرقی دریای مدیترانه به اجرای گشت زنی های روزمره خود ادامه می دهند.

گفتنی است که این ناوشکن ها و رزمناوهای آمریکایی از قابلیت پرتاب موشک «تام هاوک» برخوردارند. افزون بر این، دهها هواپیمای جنگنده ای که در حال حاضر برای انجام عملیات علیه داعش در سوریه و عراق، در منطقه خاورمیانه مستقر هستند، می توانند در حملات احتمالی مورد استفاده قرار گیرند.
منبع: مهر

گسترش داعش در مرکز افغانستان

در حالی که رسانه‌های افغانستان از حضور داعش در ولایت «غور» و درگیری طالبان با این گروه خبر می‌دهند اما وزارت دفاع این کشور فعالیت داعش در این ولایت را انکار کرده است.

«ارتشی از داعشی‌ها در ترکیه حضور دارد»

باوجود گزارش‌ رسانه‌ها در افغانستان از کشتار 18 غیرنظامی توسط داعش و درگیری طالبان با این گروه در ولایت «غور» در مرکز این کشور اما وزارت دفاع حکومت وحدت ملی حضور داعشی‌ها را انکار کرده است.

بیشتر افراد وابسته به داعش در شهرستان «سفید کوه» ولایت غور با طالبان درگیر شده‌اند.

دو روز قبل مقامات امنیتی افغان در مرکز افغانستان نیز اعلام کردند که گروه تروریستی داعش در ولایت غور 18 غیرنظامی را به دلیل عدم همکاری با این گروه به رگبار بسته و طالبان نیز در دفاع از مردم با این گروه درگیر شده‌اند.

با وجود اینکه بارها مقامات محلی ولایت غور در دو سال گذشته نسبت به گسترش فعالیت داعش در این ولایت هشدار داده‌اند اما در ادامه چشم‌پوشی از فعالیت این گروه در مرکز این کشور توسط حکومت مرکزی افغانستان، سخنگوی وزارت دفاع حضور داعش در این ولایت را انکار کرده است.

ژنرال «رادمنش» سخنگوی وزارت دفاع به «جمهور نیوز» گفته است که داعش در ولایت غور حضور ندارد و در واقع شبه نظامیان و دزدان مسلح مسئول کشتار غیر نظامیان در این ولایت هستند.

این انکار در حالی صورت می‌گیرد که ماه گذشته گروه داعش در این ولایت نوار ویدیوئی را از فعالیت جنگجویان خود در غور منتشر کرد که بیش از 100 جنگجوی مسلحی را نشان می‌داد که با گرد آمدن در کنار پرچم این گروه، بیعت‌شان را با «ابوبکر بغدادی» سرکرده این گروه تروریستی اعلام کردند.

«غلام ناصر خاضع» والی غور ماه گذشته با ابراز نگرانی از آغاز روند سربازگیری و گسترش فعالیت داعش در غور تصریح کرد: علیرغم هشدارهای مکرر وی حکومت مرکزی هیچ برنامه‌ای را در دو سال گذشته برای سرکوب این گروه تروریستی در غور انجام نداده است.

«غلام مصطفی محسنی» فرمانده پلیس این ولایت نیز اخیرا در گفت‌وگو با «رادیوآزادی» ضمن تائید حضور داعش از ساخت پایگاه در شهرستان سفیدکوه این ولایت توسط داعش خبر داده بود.

در جریان دو سال گذشته و در سایه چشم‌پوشی حکومت از فعالیت این گروه تروریستی، داعش در غور همچنان به کشتار و گروگانگیری غیرنظامیان پرداخته است.

سال گذشته نیز گروه تروریستی داعش 36 غیرنظامی افغان شامل زنان و کودکان را در منطقه «غلمین» شهرستان فیروزکوه تیرباران کرد که رهبران حکومت وحدت ملی ضمن محکومیت این حادثه، وعده رسیدگی به این موضوع و سرکوب این گروه را در مرکز افغانستان داده بودند.

ادامه چشم‌پوشی و انکار مسئولان حکومت  مرکزی از فعالیت داعش علیرغم شواهد و اظهارات مقامات محلی این ولایت نشان می‌دهد که دولت کابل تمایلی به سرکوب این گروه در مرکز افغانستان ندارند.

این در حالی است که برای بار دوم در سایه غفلت حکومت وحدت ملی کشتار غیرنظامیان از سوی گروه تروریستی داعش در غور رقم می‌خورد.

منبع: تسنیم

با این تکاور شهید ارتشی آشنا شوید

شهید ابراهمی خانی

                                                                                                                 

همزمان با انجام عملیات «نصر۳» موقعیت این تکاور ارتشی توسط نیروهای خائن کومله فاش می‌شود و در پی آن توپ‌خانه عراق نیز آن‌جا را مورد هدف خود قرار می‌دهد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سرلشکر شهید «ابراهیم خانی» بهمن‌ماه ۱۳۴۰ در کبودراهنگ استان همدان به دنیا آمد، ۲۶ خردادِ 29 سال پیش، یعنی سال ۱۳۶۶۶ ، زمانی که عضو لشکر ۲۳ نیروهای مخصوص تکاور بود در ارتفاعات سردشت به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

همزمان با انجام عملیات «نصر۳» موقعیت این تکاور ارتشی توسط نیروهای خائن کومله فاش می‌شود و در پی آن توپ‌خانه عراق نیز آن‌جا را مورد هدف خود قرار می‌دهد.

پیکر شهید خانی در بهشت‌زهرا (س) تهران به خاک سپرده شد.

از این شهید دست نوشته زیر باقی مانده است:
«‌هرجا خون و آتش است ما می‌جنگیم/هرجا مرگ و افتخار است ما پیشتازیم

از مرگ حذر کردن دور از مردانگی است/ روزی که قضا باشد کوشش ندهد سود»

منبع: ایسنا

پرداخت فطریه توسط میهمان و وظیفه میزبان

روزه

سوال: اگر میهمان فطریه خود را بدهد، آیا از عهده صاحبخانه ساقط می شود؟

پاسخ: خیر، ولی اگر با اجازه صاحبخانه از طرف او فطریه خود را بدهد،‌ صحیح است.
توجه: انسان باید فطریه کسانی را بدهد که هنگام غروب شب عید فطر، نان خور او محسوب می شوند؛ مانند کسی که چند روز قبل به خانه او آمده و قصد دارد تا عید فطر بماند یا غروب شب عید فطر آمده و می خواهد چند روز پیش او بماند.
نکته: فطریه میهمانی که بع

د از غروب شب عید فطر وارد می شود، بر صاحبخانه واجب نیست، هر چند پیش از غروب او را دعوت کرده باشد و در خانه او هم افطار نماید.

---------------
منبع:‌ کتاب «آموزش مصور احکام» مطابق با فتاوای آیت الله العظمی خامنه ای، احکام عبادات، بخش روزه، ص 404.

جنگ نرمی تحت عنوان چهارشنبه های سفید

جنگ نرم

طرح چهارشنبه‌های سفید، گوشه‌ای از جنگ نرم دشمن است که در این جنگ دشمن در پی‌ تخریب اعتقادات و ارزشهای جامعه اسلامی است. دشمنان جامعه اسلامی وقتی دیدند که در جنگ نظامی(دفاع مقدس) و جنگ تحریمها، توفیق چندانی نداشتند، با استفاده از نقشه‌ها و شگردهایی وارد جنگ نرم شده‌اند.
از آنجا که در جنگ نظامی و سخت، مشخص است که دشمن در حال جنگ است، بهتر می‌توان با او مقابله کرد؛ اما در جنگ نرم، چون دشمن با استفاده از حرفهای دوپهلو و وعده‌های توخالی به میدان می‌آید، انسان باید مراقبت بیشتری را به عمل آورد. در قرآن آمده است که شیطان برای بهتر فریب دادن آدم و حوا به قسم متوسل شد. «وَ قَاسَمَهُمَا إِنىّ‏ِ لَكُمَا لَمِنَ النَّاصِحِينَ[اعراف/21] و براى آنها سوگند اكيد خورد كه از خيرخواهان شمايم.» دشمنان جامعه اسلامی نیز با استفاده از شعارهای جذاب مثل آزادی زنان، حقوق زنان و...، سعی در  پیشبرد اهداف هنجارشکنانه خود در موضوع چهارشنبه‌های سفید را دارند.
پیداست که جامعه اسلامی هر چه بیشتر به شعارهای دشمن اعتماد نکرده و به شعارهای جذاب، ولی فریبنده او اعتنا نکند، و تکیه بر باورهای انسانی و الهی خود  داشته باشد؛ شاهد شکست دشمن در  جنگ نرم و طرحهای هنجارشکنانه او خواهد بود.
 

زکات فطره

 

 

فطریه

در کنار واجباتی چون نماز و روزه که بار مالی خاصی ندارد؛ خداوند یکسری واجبات مالی را مانند خمس و زکات بر همگان واجب کرده است. واجباتی که عمل کردن به آنها بیانگر روحیه تعبد و بندگی کامل فرد در مقابل خالق خویش است. یکی از واجبات مالی، زکات فطره یا همان فطریه است. مبلغی که به ازای هر فرد تحت پوشش، توسط سرپرست خانواده در روز عید فطر پرداخت می‌شود. این مبلغ مقدار قابل توجه و زیادی نیست؛ بلکه در توان پرداخت خیلی از خانواده‌هاست. ولی باز هستند کسانی که ان واجب الهی را به انجام نمی‌رسانند. امام صادق(علیه‌السلام) درباره اهمیت پرداخت فطریه فرمودند: «إِنَّ مِنْ‏ تَمَامِ‏ الصَّوْمِ‏ إِعْطَاءُ الزَّكَاةِ يَعْنِي الْفِطْرَةَ... لِأَنَّهُ مَنْ صَامَ وَ لَمْ يُؤَدِّ الزَّكَاةَ فَلَا صَوْمَ لَهُ إِذَا تَرَكَهَا مُتَعَمِّد؛ همانا تمام کننده روزه پرداخت زکات فطریه است که همانا اگر کسی روزه بگیرد و زکات فطره را عمداً نپردازد؛ انگار روزه نگرفته است.»( من لا يحضره الفقيه‏،ج۲،ص۱۸۳)
با عمل به این دستور الهی، بندگی خود را در واجبات مالی نیز به اثبات رسانده و قدمی برای فع محرومیت‌ها برداریم.

*من لا يحضره الفقيه‏، شیخ صدوق، دفتر انتشارات اسلامى، قم‏، ۱۴۱۳ ق، ج۲، ص۱۸۳.

آيا زكات فطره مختص به روزه‌داران است؟

پاسخ:

خير ـ بر همه افرادي كه متمكن از پرداخت زكات فطره هستند پرداخت آن واجب است چه روزه گرفته باشند و چه روزه خود را افطار كرده باشند. (ر.ك توضيح المسائل دوازده مرجع، ج2، م1991)

منبع: نرم افزار پاسخ - مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات

 

زمان اداي زكات فطره چه موقعي است؟

پاسخ:

كسي كه نماز عيد فطر مي‌خواند، بنابر احتياط واجب بايد فطره را پيش از نماز عيد بدهد، ولي اگر نماز عيد نمي‌خواند، مي‌تواند دادن فطره را تا ظهر تأخير بياندازد. بنابراين، اگر موقعي كه دادن زكات فطره واجب است، فطره را ندهد و كنار هم نگذارد، احتياط واجب آن است كه بعداً بدون اينكه نيت ادا و قضا كند فطره را بدهد. (ر.ك توضيح المسائل دوازده مرجع، م2029)

قطعه شعری تقدیم به حضرت مهدی(عج)

قطعه شعری تقدیم به حضرت مهدی(عج)

ای نگاه تو کلید بخت خوش اقبالها

کاش دیدارت میسر بود در این سالها

ندبه ات آرامش نابی به دلها هدیه داد

دورمان کرد از هجوم پوچ قیل و قالها

هر سحر بعد از نماز صبح حافظ خوانده‌ایم

تا بیاید نامت ای فریاد رس! در فال‌ها

در نماز عیدمان هم آرزویی جز تو نیست

اینکه پایانی شوی بر جنگ‌ها، جنجال‌ها

آخرین افطاری این ماه نزدیک است و کاش

روی ماهت جلوه گر باشد در استهلال ها
 

 
منبع: فارس

سردار جزایری:

هدایت حملات تروریستی تهران توسط آمریکا و عربستان بوده است

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: مدیریت، هدایت و پشتیبانی حملات تروریستی تهران از سوی عربستان و آمریکا صورت گرفته است.

مجلس

کشف سلاح‌های ویژه از همدستان تروریست‌های کشته شده در مجلس و حرم امام/ از تیربار مدرن ارتش آمریکا تا راکت انداز RPG با مهمات خاص 

 

همه موشک‌ها به هدف خورده است/ آنچه در عراق به زمین خورد بدنه جدا شده موشک‌ها بود

حاجی زاده

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفت: تمامی موشک‌های شلیک شده به سمت مواضع داعش به هدف اصابت کرده است.

 سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران در حاشیه مراسم شب شعر قیام موشک‌ها که در سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص برخی شایعات و اظهارات محافل صهیونیستی در خصوص اینکه برخی موشک‌های شلیک شده سپاه به اهداف نخورده و در مناطق دیگر مثل عراق اصابت کرده است، اظهار داشت: آنچه این افراد به اصطلاح کارشناس از آن نام برده‌اند در واقع بدنه جدا شده موشک‌ها(موتور) بود که در عراق به زمین خورد.

حاجی‌زاده افزود: موشک‌هایی که در این عملیات استفاده کردیم به گونه‌ای است که قبل اصابت به هدف(۱۰۰ کیلومتر مانده به هدف) قسمتی از بدنه جدا شده و سر جنگی به هدف اصابت می‌کند و عملیات طوری طراحی شده بود که این قسمت جدا شده در خاک عراق به زمین می‌خورد.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه تأکید کرد: همه موشک‌ها با موفقیت به هدف اصابت کرده است و ما در این خصوص فیلم‌های ضبط شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین را نیز منتشر کردیم.

وی همچنین اظهار داشت: جالب است بدانید که 4 دقیقه بعد از اصابت اولین موشک بلافاصله هواپیماهای آمریکایی بر فراز منطقه حضور پیدا کردند و این نشان می‌دهد که عملیات ما یک عملیات عریان بود.

حاجی‌زاده گفت: آمریکایی‌ها از طریق برخی همراهان ما مثلا شاید روس‌ها از این عملیات اطلاع پیدا کرده بودند.

وی تصریح کرد: این حمله موشکی خسارت زیادی به تروریست‌ها وارد کرد که ما به برخی اطلاعات جدید آن دست پیدا کرده‌ایم و ممکن است در آینده هم اخبار بیشتری منتشر شود.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه این حمله موشکی را همچنین حامل یک پیام برای حامیان منطقه‌ای تروریست‌ها دانست.

۳۳ مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در کشور شناسایی شد

به گزارش آسمونی:رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تاکنون در کشور ۳۳مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو شناسایی شده است و متاسفانه سه نفر بر اثر این بیماری، جان خود را از دست داده‌اند.
33 cases of Crimean Congo fever was detected in the country ۳۳ مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در کشور شناسایی شددکتر محمد مهدی گویا اظهار داشت: تمام افرادی که به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده بودند، تحت درمان قرار گرفتند و آخرین موارد شناسایی شده، مربوط به استان مازندران است که هر دو بیمار وضعیت باثباتی دارند و رو به بهبود هستند و نگرانی‌ها در مورد هر دو نفر آن‌ها، رفع شده است.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت شیوع بیماری تب کریمه کنگو را بیشتر مربوط به فصول بهار و تابستان دانست و گفت: تب کریمه کنگو عمدتا بیماری افرادی است که با دام سر و کار دارند و سایر افراد بیشتر بر حسب اتفاق به این بیماری مبتلا می‌شوند. وی تصریح کرد: دامی که ذبح می‌شود باید ۲۴ساعت در شرایط ویژه و دمای یخچال، نگهداری شود تا ویروس موجود در بدن، گوشت و احشاء(اعضای داخلی بدن) دام از بین برود و قابل استفاده باشد که در غیر این صورت، فردی که بدن دام را تمیز می کند یا گوشت آن را خرد می‌کند، ممکن است به طور سهوی آلوده و مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو شود

منبع: اطلاعات

دوست واقعی در کلام امیرمومنان(ع)

دوست خوب

داشتن دوست و برخوردار بودن از ارتباط عاطفی دوستانه، يك ضرورت انسانی است. حتی اگر آدمی را موجودی اجتماعی نشناسيم؛ داشتن دوست به مقتضای تدبير عاقلانه و تأمين خواسته‌های فطری و غريزی، ضروری و انكارناپذير است، چه بسا افرادی که بخاطر انتخاب دوست بد در قیامت اظهار ناراحتی و پشیمانی می کنند. قرآن در این‌باره می‌فرماید: «يا وَيْلَتى‏ لَيْتَني‏ لَمْ أَتَّخِذْ فُلاناً خَليلا [فرقان/28] اى واى بر من، كاش فلان (شخص گمراه) را دوست خود انتخاب نكرده بودم‏.»
اكنون بايد مشخص كرد كه معيارهای انتخاب دوست چيست و بهترين همنشين كيست؟ امیرالمومنین(علیه‌السلام) می‌فرماید: «دوست، دوست واقعی نخواهد بود، مگر آن كه از دوستش در سه حال مراقبت کند: در سختی‌‏اش، در غيبت او و پس از مرگش.» (نهج‌البلاغه، حکمت 134) یعنی در سه جایی که انسان بیشتر نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد، دوست واقعی خود را نشان می‌دهد.
البته این روایت شریف اشاره به برخی از ویژگی های دوست واقعی دارد و در روایات دیگر هم ملاک‌‌ها و معیار‌های دیگری برای دوست واقعی بیان شده است.

____________________
شريف الرضي، محمد بن حسين، نهج البلاغة، هجرت‏، قم‏، 1414 ق.

قدر سربازان وطن

اهمیّت سربازیدشمنان امروز انقلاب اسلامی، بر آنند که از ارزش و قیمت جانبازی برای پاسداری از انقلاب و این کشور بکاهند و با القاء تفکّر "نادرست بودن انقلابی‌گری و مبارزه با دشمنان"، جامعه را دچار غفلت کرده و بر همه داشته‌های این نظام و انقلاب و مردم بتازند. رهبر انقلاب با توجّه دادن همیشگی مردم و مسئولان به این نقشه دشمن، همواره بر اهمیّت جایگاه روحیه مقاومت و شهادت طلبی و ایثار و سربازی برای این انقلاب و این مردم تأکید کرده‌اند. شاید اگر این سخنان را از امامی معصوم بشنویم، جالبتر باشد. امام علی(علیه السلام) در این باره می‌فرمایند: «فالجُنُوُد بِإذنِ اللَّهِ حُصُونُ الرَّعیَّهِ وَ زَینُ الوُلاهِ وَ عِزُّالدِّینِ وَ سُبُلُ الأَمنِ وَ لَیسَ تَقُومُ الرَّعِیِّهُ إلّا بِهِم؛ سربازان، به اذن خداوند، دژ مردم، زینت زمامداران، مایه عزّت دین و امنیّت‌اند و کار مردم، جز به آنان استوار نمی‌شود.» (نهج البلاغة، ص432) این روایت در کنار دلایل متعدّد دیگر، سندی است بر حقّانیّت این گقتار رهبر معظّم انقلاب که فرمودند: «به شهدا باید احترام بگذارند و قدر آنها را بدانند؛ به خانواده‌ی شهدا باید احترام بگذارند و قدر آنها را بدانند؛ خود را زیر بار منّت شهیدان بدانند... زیر بار منّت آن پدر یا آن مادری که رضایت می‌دهد فرزندش برود.» (۱۳۹۶/۰۳/۲۸)

پرهیز از غفلت

 

یاد خدا

ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت برای اُنس هر چه بیشتر با خداست؛ در حالیکه مهمترین عامل مشکلات گوناگون انسان نیز، غفلت از خداست. امام على(عليه السلام) می‌فرمایند: «اَلذِّكرُ يونِسُ اللُّبَّ وَ يُنيرُ القَلبَ و َيَستَنزِلُ الرَّحمَةَ؛ ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.»(تصنیف غررالحکم و دررالکلم، ص189، ح3633) یعنی اگر کسی به یاد خدا باشد، آرامش و دلی پاک، شایسته جلب رحمت الهی شده و بر مشکلات پیروز خواهد شد. به همین خاطر، خداوند متعال، مؤمنان را به ذکر فراوان خود فرا می‌خواند: «ياايُّهَاالَّذينَ امَنُوا اذْكُرُواللَّهَ ذِكْراً كَثيراً؛ اى كسانى كه ايمان آورده‌‏ايد، خدا را بسيار ياد كنيد.»(أحزاب/41) فراغت از خوردن و آشامیدن و سعی بر ترک گناه در کنار مبادرت به انجام اعمال و اذکار این ماه عزیز، مناجات و دعا، تفکّر و تأمّل در زندگی دنیا و آخرت و...، همگی نوید بهترین زمینه برای ریشه کن کردن غفلت، را می‌دهد. خوشا به سعادت کسی که در این ماه آنچنان مأنوس با یاد خدا شود که باعث تعطیلی غفلت از یاد خدا در تمام عمر خود شود.

پی‌نوشت
- تصنيف غرر الحكم و درر الكلم‏، تميمى آمدى، عبد الواحد بن محمد؛  550 ق‏، ناشر: دفتر تبليغات‏، قم‏، سال چاپ: 1366 ش‏.

ولیعهد سعودی به ایران اعلان جنگ کرد

به گزارش آسمونی:پسر ملک سلمان که امروز به سمت ولیعهدی وی منصوب شد، در تازه ترین ادعای خود هرگونه مذاکره با تهران را رد کرده و گفته جنگ را به ایران خواهد کشاند.

شبکه «الجزیره» در صفحه توئیتر خود نوشت: محمد بن سلمان ولیعهد تازه منتصب شده عربستان سعودی هرگونه شانس برای گفتگو با ایران را رد کرد و مدعی شد که جنگ را به ایران خواهد کشید.

گفتنی است سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان با صدور فرمانی محمد بن سلمان را به عنوان ولیعهد و معاون رئیس شورای وزیران با حفظ سمت وزیر دفاع انتخاب کرد.Crown Prince of Saudi declared war on Iran ولیعهد سعودی به ایران اعلان جنگ کرد

این اولین بار در تاریخ عربستان است که حکومت از پدر به پسر منتقل میشود، از زمان تأسیس پادشاهی آل سعود تخت و تاج از برادر به برادر منتقل میشده است.

محمد بن سلمان با حفظ سمت وزارت دفاع به عنوان ولیعهد جدید عربستان منصوب شد. وی نقشی تعیین کننده در شروع جنگ یمن و قربانی شدن شهروندان بی دفاع این کشور دارد.

منبع: خبرگزاری مهر