عکس/ یک گاو در صندلی عقب پیکان

در عکس زیر طریقه حمل گاو با خودرو پیکان را مشاهده می کنید.

عکس/ یک گاو در صندلی عقب پیکان

پدربزرگ آزادشهری به سربازی رفت

عشق به امام حسین (ع) و زیارت مرقد مطهر این امام همام، سبب شده تا رضا اوکاتی از اهالی شهرستان آزادشهر در شرق استان گلستان با وجود داشتن شش فرزند و یک نوه و نیز مشکلات زندگی، به خدمت سربازی اعزام شود.

به گزارش خبرنگارما: رفتن به خدمت سربازی اگرچه در کشورهای مختلف از جمله ایران اسلامی اجباری است و پسرها بایستی درسن 18 سالگی و درصورتی که مشغول به تحصیل نباشند و یا معلولیت و مشکل پزشکی نداشته باشند، خدمت نظام وظیفه را انجام دهند.

با این حال افرادی هم هستند که با ترفند های مختلف از رفتن به سربازی امتناع کرده و یا دست به دامن افراد جاعل شده و با کارت جعلی پایان خدمت وظیفه، به قول خودشان چند صباحی را خوش می گذرانند اما غافل از اینکه داشتن کارت پایان خدمت زمانی به کار آنان خواهد آمد و آن وقت چاره ای جز رفتن به خدمت ندارند.

ادامه نوشته

اجرای طرح «بلیت مردمی تئاتر» برای نمایش «دختر شینا»

مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری با انتشار بلیت‌هایی مخصوص تماشای نمایش «دختر شینا» به كارگردانی علی مست‌علی، طرح «بلیت‌ مردمی تئاتر» را به طور آزمایشی اجرایی می‌كند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت ، در راستای سیاست‌های ترویج نمایش‌های همسو با خط مشی‌های حوزه هنری، دفتر تئاتر مردمی مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری با انتشار بلیت‌هایی مخصوص تماشای نمایش «دختر شینا» به كارگردانی علی مست‌علی، طرح «بلیت‌ مردمی تئاتر» را به طور آزمایشی اجرایی می‌كند.

در این طرح، علاقه‌مندان به جای پرداخت بهای بلیت، با ارائه‌ بلیت‌های مردمی ابتدا به تماشای نمایش می‌نشینند و در صورت كسب رضایت، بهای بلیت را (به میزان دلخواه) به گیشه پرداخت می‌كنند. ضمن این‌كه در پرداخت نیز هیچ الزامی وجود ندارد.

این طرح برای تعدادی از صندلی های سالن نمایش به اجرا درخواهد آمد.

تشویق عامه‌ مردم به تماشای نمایش‌های ارزشی و نیز عادت دادن ایشان به پرداخت هزینه برای تماشای تئاتر از جمله اهداف اجرای طرح «بلیت مردمی تئاتر» عنوان شده است.

نمایش «دختر شینا» بر اساس رمانی به همین نام تولید شده كه خاطرات همسر شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر را محور موضوع خود دارد.

«دختر شینا» با كارگردانی علی مست‌علی و با حمایت حوزه هنری در تماشاخانه‌ی سرو به نشانی میدانی فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، ابتدای خیابان شهید فلاح‌پور، ساعت 20 هر شب به صحنه می‌رود.

علاقه‌مندان، سازمان‌ها و ارگان‌ها برای دریافت بلیت‌های مردمی تئاتر «دختر شینا» می‌توانند با شماره تلفن‌های 88895053 و 88804072 تماس بگیرند.

عکس/ چرا باید به قزوین برویم

برخی از جاذبه ها و زیبایی های قزوین را در تصاویر زیر می بینید.
ادامه نوشته

دست نوشته رهبر معظم انقلاب بر عکس سردار شهید ناظری


حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشته‌ای را در تجلیل از شهید محمد ناظری بر روی عکس آن سردار شجاع و مؤمن مرقوم کردند.

نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛

رهبر انقلاب در دیدار قاریان و حافظان برتر قرآن:

آیت الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه امریکا «طاغوت اعظم» و «شیطان اکبر» است، گفتند: امروز مهمترین وظیفه علما، روشنفکران و نخبگان، «روشنگری» و «جهاد تبیینی» در قبال فریبکاری های طواغیت است.

امریکا «طاغوت اعظم» و «شیطان اکبر» است/ امروز مهمترین وظیفه، تبیین و مبارزه برای روشنگری استبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع شرکت کنندگان در سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، ایمان به خدا و کفر به طاغوت را مبنای اصلی و واقعی اقتدار دانستند و با تاکید بر اینکه امریکا «طاغوت اعظم» و «شیطان اکبر» است، گفتند: امروز مهمترین وظیفه علما، روشنفکران و نخبگان، «روشنگری» و «جهاد تبیینی» در قبال فریبکاری های طواغیت است و امت اسلامی نیز باید فریب وعده های قدرتها را نخورد و از تهدیدهای آنها هم نهراسد.

ادامه نوشته

آنچه از برنامه تلگرام نمی‌دانید

این روز ها همه ما یک گوشی هوشمند داریم که به اینترنت وصل است و صبح تا شب وقت زیادی در جوامع مجازی و برنامه های پیام رسان صرف می کنیم.

به گزارش مشرق، آمار های شرکت های بزرگ مخابراتی در دنیا نشان می دهد که بیشتر درآمد آن ها از فروش اینترنت به مشترکان خود تامین می شود و دیگر کمتر کسی است که فقط از طریق تفلن و به روش های سنتی با دوستان و آشنایان خود در تماس باشد.
کشورهای اروپایی (ایتالیا، اسپانیا، آلمان، فرانسه و بریتانیا که گروه EU5 را تشکیل داده‌اند) سالانه از اینترنت موبایلی درآمدی بالغ بر 92 میلیارد یورو کسب می‌کنند.

ناگفته هایی از برنامه تلگرام
ادامه نوشته

چینی؛ اولویت آمریکایی‌ها در یادگیری زبان خارجی

ضرورت گسترش زبان چینی در ایران
بر اساس طرح «یک میلیون قدرتمند» که میان اوباما و رئیس جمهور چین به امضاء رسیده، قرار است یک میلیون دانشجوی آمریکایی زبان چینی را یادبگیرند.

 مارک زاکربرگ بنیانگذار «فیس‌بوک»، میرا سوروینو هنرپیشه آمریکایی و برنده جایزه اسکار و ساشا دختر اوباما چه وجه مشترکی دارند؟ همه آنها چینی را به عنوان زبان دوم فراگرفته‌اند.

آنها تنها کسانی نیستند که این زبان را انتخاب کرده‌اند. علاقه آمریکایی‌ها به یادگیری زبان چینی در سال‌های اخیر به دلایل مختلفی از جمله تجاری افزایش یافته است. بنا بر آمار، نزدیک به سه هزار دبستان و دبیرستان در آمریکا زبان چینی را تدریس می‌کنند.

«کالج بورد» سازمانی مستقر در نیویورک که آزمون‌گیری دانش‌آموزان دبیرستانی در رشته‌های دانشگاهی را بر عهده دارد، گزارش داد که زبان چینی سریع‌ترین رشد را میان زبان‌های پیش دانشگاهی و از لحاظ محبوبیت به سومین زبان خارجی در برنامه کلاس‌های پیشرفته این سازمان تبدیل شده است.

یادگیری زبان چینی، اولویت اول آمریکایی‌ها
دانش آموزان یک مدرسه راهنمایی در میسوری نگارش به زبان چینی را تمرین می کنند. (عکس از آسوشیتدپرس)

چین چند سالی است که لقب سریع‌ترین رشد اقتصادی جهان را به خود اختصاص داده و به غیر از حوزه تجارت و اقتصاد، توانسته قدرت‌های بزرگ دنیا را در حوزه‌های دیگری مانند تکنولوژی و نظامی نیز به چالش بکشد، به‌طوری که از این کشور به عنوان قدرت اول جهان در آینده‌ای نزدیک نام برده می‌شود.

اهمیت شناخت چین و ارتباط با این کشور برای آمریکا که چین را بزرگ‌ترین رقیب خود در حوزه‌های مختلف قدرت در جهان می‌شمارد، موجب شده تا آمریکا یادگیری زبان چینی را یک نیاز استراتژیک تلقی کرده و آن را به یکی از اولویت‌های اصلی برنامه آموزشی خود تبدیل کند. در دیدار سال گذشته اوباما و شی جین‌پینگ رئیس جمهور چین در واشنگتن، دو طرف به توافق رسیده‌اند تا در زمینه‌های مختلف فرهنگی همکاری دو جانبه داشته باشند. یکی از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری مربوط به طرح «یک میلیون قدرتمند» (One Million Strong) است که توسط بنیاد «100 هزار قدرتمند» (the 100,000 Strong Foundation) مدیریت می‌شود که بر اساس این طرح قرار است یک میلیون دانشجوی آمریکایی به یادگیری زبان چینی تا سال 2020 بپردازند.

 

یادگیری زبان چینی، اولویت اول آمریکایی‌ها
در فکت شیت منتشر شده توسط کاخ سفید آمده است: «طرح "یک میلیون قدرتمند" در نظر دارد تا یک میلیون دانشجوی آمریکایی را جهت یادگیری زبان چینی تا سال 2020 آموزش دهد»

 

در فکت شیت (FACT SHEET) منتشر شده توسط کاخ سفید آمده است: «طرح "یک میلیون قدرتمند" در نظر دارد تا یک میلیون دانشجوی آمریکایی را جهت یادگیری زبان چینی ماندرین تا سال 2020 آموزش دهد. از اهداف این پروژه می‌توان به دو برابر کردن مدرسین زبان چینی در آمریکا از خلال سرمایهگذاری در دانشگاه‌ها، استفاده از ابزار تکنولوژیک جهت وارد ساختن دانشجویان به جوامع ناشناخته‌تر و مهجورتر، و ابداع پروژه «100 هزار ایالت» (100K Strong States) جهت ترویج زبان چینی در ایالت‌های آمریکا توسط فرمانداری‌ها اشاره کرد».

سایت «بنیاد 100 هزار قدرتمند» نیز در رابطه با این پروژه می‌نویسد: «در این پروژه پنج گروه 200 هزار نفری در آمریکا تحت تعلیم زبان چینی قرار خواهند گرفت. هدف اصلی طرح "یک میلیون قدرتمند" تربیت مدیران فرهنگی و تجاری در جهان آتی تحت مدیریت آمریکا و چین است تا رقابت و همکاری مستمر در آن داشته باشد».

دهقان: ایران خواهان سیستم دفاع موشکیS۴۰۰ نیست

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان گفت: باور ما بر این نکته است که خان‌طومان را رزمندگان اسلام پس خواهند گرفت.
 در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید مصطفی بدرالدین که در دفتر حزب الله لبنان در تهران برگزار شد، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرایط منطقه، شرایط بحرانی و پیچیده ای است. یک توطئه بسیار عمیقی را آمریکایی ها با همکاری اسرائیل و سعودی ها شکل دادند و به صورت عمومی می توان گفت در پی ضربه زدن جدی به مقاومت هستند.

وی افزود: آنها با بکارگیری افراد متعصب و جاهلی که امکان مزدور شدن آنها در مقابله با جهان اسلام است و با کشتن بی رحمانه زنان و کودکان، تلاش می کنند منطقه را به سمت خودشان بکشانند و جریان اسلام ناب را کمرنگ کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: در نقطه مقابل آن شاهدیم که فرزندان اسلام با همه وجودشان در عرصه دفاع حضور پیدا کرده اند. افرادی مثل شهید بدرالدین که امروز برای ایشان مراسم گرفته ایم، از جمله افرادی است که در این صحنه حضور پیدا کرده است.

سردار دهقان تاکید کرد: دشمنان تصور می کنند که اگر ترور شهیدی را بزرگ جلوه دهند، با وجود اینکه همه شهدا بزرگ هستند، می‌توانند خلل و خدشه ای در نیروهای مقاومت به وجود آورند، اما تجربه تاریخی به ما گفته است که هر شهیدی که در عرصه نبرد در مقابله با دشمن خونش به زمین ریزد، به تعداد قطرات خون او و حتی بیشتر، جای او را افرادی مثل او یا بهتر از او پر خواهند کرد.

وی، شخصیت شهید بدرالدین را مجاهدی نستوه، فرماندهی قوی، جنگاوری دلاور و یک حزب اللهی کامل توصیف کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص شرایط منطقه اظهار داشت: شرایط منطقه، شرایط جنگ است، جنگ هم که فعلا مستمر است. زمانی که بحث آتش بس مطرح شد، این پیش بینی را ما می کردیم که قرار است فرصتی باشد برای جریان های تکفیری که با توجه به اینکه قوای زیاد و انسجام درونی‌شان نیز از بین رفته بود، این فرصتی بود که آنها را تجهیز و حمایت معنوی کنند و به اصطلاح به آنها فرمان مجدد حمله را صادر کنند.

وی ادامه داد: مقاومت سوریه نسبت به آتش بس پایبند بود و همین جریان تروریستی که زیر پرچم جبهةالنصره جمع شده‌اند، آتش بس را شکستند و به خان‌طومان حمله کردند. باور ما بر این نکته است که خان‌طومان را رزمندگان اسلام پس خواهند گرفت.

سردار دهقان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایران خواهان سیستم دفاع موشکی S۴۰۰ از روسیه است؟ پاسخ داد: خیر، ما به دنبال چنین چیزی نیستیم.

منبع: مهر

ادامه خودکشی های سریالی در تهران

نیروهای سازمان آتش نشانی موفق شدند مانع از خودکشی یک مرد شوند.
مردی که صبح امروز قصد داشت از پل عابر پیاده خیابان خیام خود را به پایین پرت کند، با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی در کارش موفق نشد.
 
نیروهای سازمان آتش نشانی در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شده و با اندیشیدن تمهیدات لازم مانع از خودکشی این مرد شدند.
 
گفتنی است، این پنجمین خودکشی علنی در دو هفته گذشته در تهران است.
منبع: میزان

مصرف اسید فولیک و افزایش خطر ابتلای نوزاد به اوتیسم

مصرف بی‌رویه «اسید‌فولیک» و «ویتامین B۱۲» در دوران بارداری می تواند خطر ابتلا به بیماری اوتیسم در نوزاد را افزایش دهد.

 مصرف «اسید‌فولیک» و «مکمل‌های ویتامین»، اغلب از سوی پزشکان به مادران باردار و یا زنانی که می‌خواهند باردار شوند توصیه می‌شود.

بر اساس این گزارش، پیشگیری از ابتلای نوزادان به برخی نقص‌های مادرزادی هدف از تجویز این مکمل‌ها است.

نتایج مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف زیاد «اسید فولیک» و «ویتامین B12» در دوران بارداری، با ابتلای کودک به «اختلال اوتیسم» ارتباط دارد.

نتایج این مطالعه جدید نشان می‌دهد، خطر ابتلای نوزاد به اختلال اوتیسم (ASD)، در زنانی که پیش از زایمان مقدار زیادی «اسید فولیک» و «ویتامین B12» مصرف کرده باشند، افزایش می‌یابد.

طبلق نوشته پایگاه خبری «ساینس‌دیلی»، ASD ،گروهی از اختلالات تکاملی است که بر تعامل اجتماعی کودکان و مهارت‌های ارتباطاتی و نیز علایق و رفتار آنها تاثیر می‌گذارد.

در این رابطه «دنیل فالین» استاد دانشکده بهداشت «جان هاپکینز» گفت:"پژوهش جدید درصدد یافتن دوز مناسب اسید فولیک و ویتامین B12 است".

در این پژوهش، دانشمندان داده‌های تقریبا 1400 مادر و کودک را بررسی کردند؛ در نهایت نتایج این مطالعه نشان داد که 10 درصد زنان دارای سطوح زیاد «اسید فولیک»(ویتامین B9) بودند و 6 درصد آنها بیش از حد ویتامین B12 داشتند.

بر اساس این پژوهش، خطر به دنیا‌ آوردن نوزاد مبتلا به «اوتیسم» در مادرانی که در زمان زایمان سطوح بسیار زیادی «اسیدفولیک» در خونشان وجود داشت، دو برابر زنانی بود که میزان اسید فولیک در بدن آنها عادی بود.

محققان دریافتند، زنانی که سطوح بیش از حد ویتامین B12 داشتند، سه برابر بیشتر مستعد تولد کودک مبتلا به اوتیسم بودند.

مطالعه این تیم تحقیقاتی فقط یک رابطه میان «اسید‌ فولیک» و بیماری «اوتیسم» پیدا کرده‌ است و نمی‌تواند اثبات کند که وجود سطوح زیاد ویتامین B12 و اسید فولیک در خون مادر، منجر به افزایش خطر ابتلای کودک به بیمار اوتیسم شود.

محققان همچنین تاکید کردند که آنها، زنان را به قطع مصرف مولتی‌ ویتامین‌های خود تشویق نمی‌کنند.

منبع: تسنیم

دستگیری تعدادی از وکلای دادگستری در پارتی شبانه

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان مازندران از دستگیری تعدادی از وکلای دادگستری در پارتی شبانه در شهرستان سرخرود خبر داد.
 نبی الله مسلمی رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان مازندران اظهار کرد: با  وصول گزارشی مبنی بر حضور تعدادی از وکلا در پارتی شبانه واقع در یک ویلا در  شهرستان سرخرود در روز پنج شنبه تاریخ ۹۵/۲/۲۳ این مرجع با اخذ دستور قضایی از رییس حوزه قضایی سرخرود کشف و تعقیب متهمین در دستور کار این مرجع قرار داد.

وی افزود: پس از اخذ حکم، ماموران با ورود به منزل متهمین را با پوششی نامناسب و زننده، همراه با  استعمال مشروبات الکلی و در حال پایکوبی بصورت مختلط، به همراه مقادیر مشروبات الکی و آلات و ادوات لهو و لعب، دستگیر و به مراجع قضایی تحویل دادند.

مسلمی تعداد دستگیرشدگان را بیش از 15 نفر از اعلام کرد و یادآور شد: از این تعداد 2 نفر از وکیل از استانهای قم و گلستان بودند.

رئیس حفاظت واطلاعات دادگستری استان مازندران ضمن تاکید بر اینکه وکلا از جایگاه مهمی در دستگاه قضایی کشور برخوردار می باشند خاطر نشان کرد: به لحاظ مسولیت خطیر و حساس وکلا در نظام قضایی کشور، حفاظت واطلاعات دادگستری به عنوان ضابط قوه قضائیه با وکلایی که با ارتکاب تخلف و جرایم موجب تضعیف جایگاه این مجموعه گردند، بر اساس وظایف قانونی خود در برخورد با آنان کوتاهی نخواهد کرد.

منبع: میزان

برخلاف شعار دولت حرمت زائران ایرانی حفظ نمی‌شود

سخنگوی جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری گفت: برخلاف شعار دولت تدبیر و امید درباره حفظ اعتبار گذرنامه ایرانیان، حرمت زائران ما حفظ نمی‌شود.

سید کمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری با اشاره به کارشکنی دولت عربستان سعودی برای حضور ایرانیان در حج تمتع امسال اظهار داشت: متاسفانه رژیم آل‌سعود به رفتارهای قبلی خود ادامه می‌دهد؛ هنوز خاطره فاجعه منا از یاد کسی نرفته و امروز نیز مشغول بمباران منازل مسکونی و غیرنظامیان در یمن هستند بنابراین اقدامات آنها تکمیل کننده خباثت‌هایشان است.

وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال برگزاری حج عزتمندانه هستیم، تصریح کرد: آیات عظام و مراجع تقلید اعلام کردند با شرایط موجود حج بر افراد مستطیع واجب نیست و امیدواریم آل سعود دست از خباثت‌های خود بردارد چرا که با وضعیت فعلی ایرانیان حاضر نیستند عزت خود را معامله کنند.

سجادی با انتقاد از برخی سهل انگاری‌ها در برخورد با رژیم آل‌سعود اظهار داشت: ما شاهد دیپلماسی قاطع از سوی مسئولین نبودیم و تعلل در برخورد با هتک حرمت زائران ما موجب گستاخی این رژیم جنایتکار شد؛ توقع ما از دولت تدبیر امید این است که به وعده خود درباره حفظ اعتبار گذرنامه ایرانی‌ها عمل کنند و فراموش نکنند در ایام انتخابات چه وعده‌هایی دادند که امروز شاهد آن هستیم که برخلاف شعارها، حرمت زائران ما حفظ نمی‌شود.

منبع: تسنیم

عکس/ بزرگترین هواپیمای ترابری جهان

آنتونوف ۲۲۵ مریا ( Antonov An-225 Mriya) یک هواپیمای باری-ترابری طراحی شده توسط آنتونوف شوروی سابق است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تولید آن در اوکراین دنبال شده و بزرگ‌ترین هواپیمای بال‌ثابت جهان به حساب مي‌آيد. مساحت بالهاي اين هواپيماي غول‌پيكر دو برابر بوئينگ 747 است و در ماموريت جديد خود يك ژنراتور برق 117 تني را براي يك شركت معدني به غرب استراليا مي‌برد.

ادامه نوشته

چه کنیم هنگام مرگ شهادتین بگوییم؟

باید برنامه بریزیم كه نمازمان را اول وقت بخوانیم، اما باید در نظر بگیریم كه یكی از نمازهایمان نماز صبح است كه خیلی هم اول وقت خواندنش مهم است. بنابراین برای آن هم باید برنامه ای داشته باشیم تا حتماً آن را هم به اول وقت برسانیم. اما مشكلش خیلی بیشتر از ظهر و عصر و مغرب و عشاء است.

 
نماز خواندن

آیات و روایات سفارش مى كنند كه نماز را در وقت فضیلتش بخوانید. قرآن مجید، نماز اول وقت را یكى از صفات مؤمنان مى داند و مى فرماید: مؤمنان كسانى هستند كه نمازهایشان را حفظ مى كنند. حفظ نماز به این است كه نمازگزاران آن را از اول وقت به تأخیر نیندازند. (بخشی از کتاب سجاده عشق اثر نعمت الله صالحی حاجی آبادی)
وقت فضیلت هر نماز، اول وقت آن است . روایات فراوانى در مورد فضیلت نماز اول وقت، از پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله و سلم و امامان معصوم علیهم السلام رسیده است، از جمله :
رسول گرامى اسلام صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: هنگامى كه اول وقت نماز فرا مى رسد، ملكى از زیر عرش الهى ندا مى كند و مى گوید: ایها الناس آماده نماز شوید و به وسیله آن، آتش هایى را كه براى خودتان روشن كرده اید خاموش نمایید. در این جا، آن حضرت مى خواهد بفرماید، كسى كه اول وقت مشغول نماز شود، اولین كسى است كه به سرعت جواب نداى آن ملك را داده و مبادرت به عمل صالح كرده است و این سرعت و مبادرت نمودن در اعمال صالح از روش پیامبران است .

سلام و صلوات بر ماه پیامبر رحمت

 
صلوات

 

از دوران كودكی به یاد داریم كه اگر میان دو نفر اختلاف و بگو و مگویی رخ می داد؛ بزرگترها فقط به یك جمله بسنده می كردند و می گفتند «صلوات ختم كن» و طرفین دعوا به احترام نام پیامبر اكرم(ص) به غائله خاتمه می دادند؛ یعنی گاهی ذكر صلوات به اندازه یك دادگاه و حكم یك قاضی تاثیر داشت.
صلوات در فرهنگ اسلام و شیعه فقط یك ذكر یا شعار نیست بلكه دعا و رحمتی است كه در تار و پود اعتقاد و زندگی مومنان نفوذ كرده و به هم آمیخته است.
مداحان و ذاكران اهل بیت (ع) از كسانی هستند كه سنت صلوات گرفتن را به خوبی در جامعه اجرا می كنند و كافی است به اشعار و رباعی های آنها در هنگام شروع مراسم ها و هیات ها توجه كنیم تا به میزان تاثیر این فرهنگ در میان مردم پی ببریم.
هنوز فراموش نكرده ایم كه بزرگترها و اهل دل در هر فرصتی از مردم صلوات می گرفتند و این فرهنگ تاكنون باقی مانده است و هرچند در نسل امروزی كمی رنگ باخته است ولی اعتقاد بر آن همچنان پابرجاست.
صلوات فرستادن در داخل اتوبوس های شركت واحد، مراسم های عمومی، چاووشی ها، عزاداری ها، تشییع مومنان و حتی مراسم عروسی و شادی، فرهنگی است كه در جای جای كشورمان مرسوم است و در قالب های مختلف بیان می شود.
«دهانت را خوشبو كن و بر محمد و آل محمد صلوات بفرست»، «سرازیری قبر علی به فریادت برسد؛ صلوات ختم كن»، «خدا پدر و مادر صلوات فرست رو بیامرزه» و «خواهی نشود لال به هنگام ممات، هر زبانی كه فرستد به محمد(ص) صلوات» از مواردی است كه بهانه ای می شود تا یادی از پیامبر رحمت و خوبی ها كنیم و بر او و خاندانش درود فرستیم.

ادامه نوشته

شهدایی که شهید نشدند/

جانباز نماد مقاومت در برابر سختی مجروحیت برای یک هدف مقدس است. این نیز بخاطر روح مقاوم جانباز است.

 
جانباز

در قرآن اینگونه آمده است که:

«الَّذینَ اسْتَجابُوا لِلَّهِ وَ الرَّسُولِ مِنْ بَعْدِ ما أَصابَهُمُ الْقَرْحُ لِلَّذینَ أَحْسَنُوا مِنْهُمْ وَ اتَّقَوْا أَجْرٌ عَظیم» كسانى كه پس از آنكه زخم برداشته بودند، دعوت خدا و پیامبر [او] را اجابت كردند، براى كسانى از آنان كه نیكى و پرهیزگارى كردند پاداشى بزرگ است .(آل عمران 172)
همچنین در حدیثی از پیامبر اکرم (صلی الله و علیه و آله) نقل شده است که: (مَن جُرِحَ فی سَبیلِ اللّه جاءَ یَومَ القِیامَةِ ریحُهُ كَرِیحِ المِسكِ . . . عَلَیهِ طابَعُ الشُّهَداءِ) هر كس در راه خداوند مجروح شود، در حالى وارد قیامت مى شود كه بویش چون بوى مشك است . . . و نشان شهیدان را دارد. (میزان الحكمه، ح 9814 )

مقایسه شهید و جانباز

جانباز واقعی فردی است که در ابتدا برای خدا وارد عرصه خطر شده است و بعد از آن نیز در مسیر جانفشانی و از خود گذشتگی ثابت قدم بوده است. چه بسا فردی که ابتدا دچار جانبازی شد اما در ادامه دچار هوای نفس شد و سابقه خوب خود را خراب کرد.

می دانیم که خداوند به نیات افراد اجر می دهد و همانگونه که گفته شده "الاعمال بالنیات"، آنچه در اعمال ما مهم است نیات ما هستند. جانباز فردی است که همانند یک شهید و برای رضای خدا جانش را کف دست گرفته و جنگیده.
به تعبیر دیگر به این مقام رسیده است که بتواند برای خداوند از حیات جسمانی خود هم مایه بگذارد. علاوه بر اینکه جانباز عمری را با مجروحیت زندگی می کند در حالی که شهید تنها سختی لحظه مرگ را تجربه می کند. بنابراین معلوم نیست که اجر یک جانباز از یک شهید کمتر باشد.

رهبرانقلاب کدام منطقه را برای برگزاری رزمایش آمریکایی‌ها مشخص کردند؟

به بهانه اشاره رهبر انقلاب به خلیج خوک‌ها؛
خلیج خوک‌ها ناحیه ای در مرز کوبا و آمریکا است که بیش از 50 سال پیش (1961) جوخه‌ای نظامی متشکل از 1500 سرباز تعلیم دیده متعلق به سازمان جاسوسی آمریکا به آن حمله کردند که این حمله مقدمه عملیاتی کاملاً محرمانه برای سرنگونی حکومت تازه تاسیس فیدل کاسترو بود.

 صبح امروز رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرهنگیان سراسر کشور با اشاره به دخالت آمریکایی ها در منطقه غرب آسیا و برگزاری مانورهای نظامی و رزمایش های دریایی با انتقاد صریح از حضور و دخالت نیروهای خارجی در منطقه و همچنین اظهارات مقامات نظامی آنها در رابطه با رزمایش های ایران در منطقه خلیج فارس فرمودند:

" می‌گویند ایران در خلیج فارس رزمایش نداشته باشد؛ چه غلط ها!. از آن طرف دنیا می‌آید رزمایش برگزار می‌کند؛ خب بروید همان خلیج خوک‌ها، اینجا چه می‌کنید!؟ خلیج فارس خانه‌ی ما است. جای حضور ملت ایران است"

بلاشک انتخاب این جمله هوشمندانه از سوی رهبرحکیم انقلاب در میان رسانه های جهان و همچنین مجامع نخبگانی بازخوردهای فراوانی خواهد داشت. بدین منظور گزیده ای از اتفاقات پیرامون خلیج خوک ها برای درک عمیق تر از هشدار رهبری معظم انقلاب ارائه می‌کنیم.

خلیج خوک‌ها کجاست؟ + عکس و فیلم///////آقای غلامی


خلیج خوک‌ها ناحیه ای در مرز کوبا و آمریکا است که بیش از 50 سال پیش(1961) جوخه ای نظامی متشکل از 1500 سرباز تعلیم دیده متعلق به سازمان جاسوسی آمریکا، سیا، به آن حمله کردند که این حمله مقدمه عملیاتی کاملاً محرمانه برای سرنگونی حکومت تازه تاسیس فیدل کاسترو بود که «آیزنهاور» به عنوان پایه گذار اصلی این ماموریت و «جان اف کندی» به عنوان ادامه دهنده آن ادعا می کردند که این عملیات با هدف جلوگیری از گسترش کمونیسم در جهان انجام شده است. با این حال کارها همانطور که برنامه ریزی شده بود پیش نرفت.
(خبرآنلاین)

خلیج خوک‌ها کجاست؟ + عکس و فیلم///////آقای غلامی

فیدل کاسترو که در سال ۱۹۵۹ توانست باتیستا را از قدرت برکنار کند، انقلابی جوانی بود که بشدت تحت تاثیر افکار چپ بود و حامی خود را کشور شوروی انتخاب کرده بود. کاسترو، هنوز پایه‌های قدرت خود را در کوبا نگسترانده بود که با این کودتا مواجه شد. از قضا این کودتای ناموفق برای فیدل کاسترو و انقلاب تازه تاسیس او، محاسنی نیز در برداشت. 
 
خلیج خوک‌ها کجاست؟ + عکس و فیلم///////آقای غلامی

اگر چه تعداد کشته شدگان کوبایی در این عملیات بیشتر از نیروهای امریکایی بود (۱۶۱ به ۱۰۷) اما کاسترو توانست ۱۱۸۹ نفر از نیروهای مهاجم را به اسارت گیرد. بعد‌ها کاسترو برای مبادله اسرا با امریکاییان ۲۵ میلیون دلار پول به همراه آذوقه و دارو از امریکا دریافت کرد. همچنین این کودتای بی‌فرجام، جان اف کندی- رئیس جمهور وقت امریکا- را زیر باران نقد و انتقاد قرار داد.


نیروهای سیا در اوج دوران جنگ سرد، از کشیده شدن پای کمونیسم به امریکای لاتین- حیاط خلوت آمریکا- نگران بودند و در پی آن بودند تا با توسل به هر اقدامی این انقلاب تازه تاسیس را نابود کنند. سازمان جاسوسی امریکا با چنین پیش فرضی، اقدام به جمع آوری اطلاعات از کوبا کرد. نیروهای سیا اطلاعات نادرست و غالبا اشتباهی از جریان انقلاب در این کشور مخابره کردند و از کندی خواستند تا دستور حمله را صادر کند. (فردا)
 
«جیم روزنبرگ» نویسنده کتابی درباره این موضوع به ترس و هراسی اشاره می کند که رسانه ها در دهه های 50 و 60 میلادی از کمونیسم و شوروی در فضای عمومی القاء کرده بودند تا عملیات‌های مربوط به سرنگونی دولت های ضد آمریکایی را با استفاده از آن پیش ببرند.

نویسنده در این کتاب با عنوان «فاجعه درخشان» قبل از هرچیز ذهن مخاطب خود را به جنگ ویتنام معطوف می کند و حادثه خلیج کوبا را به آن تشبیه می کند که مسائل زیادی برای اذهان عمومی در آمریکا روشن کرد. حادثه خلیج کوبا در اصل ماموریتی بود که بذر آن در دوران ریاست جمهوری آیزنهاور کاشته شد و تمام استدلال عملیات نظامی هم ترس شخصی رئیس جمهور وقت آمریکا از قدرت گرفتن اتحادیه جماهیر شوروی و طرفدارانش در جهان بود که فیدل کاسترو از نزدیکترین آنها به آمریکا محسوب می‌شد.

آیزنهاور اصرار داشت این ماموریت محرمانه باقی بماند که بعد از او، کندی با وجودی که شک و ابهامات زیادی در این ماموریت می دید ولی مجبور شده بود مخالفتی با این نظر نداشته باشد. ماموریت در 15 آوریل سال 1961 با برخی حملات هوایی به مواضع دفاعی کوبا آغاز شد که بعد از آن قرار شد گروه نظامی متشکل از تبعیدی های کوبایی به همراه نظامیان آمریکایی به خلیج کوبا حمله کنند که مقدمه سرنگونی حکومت کاسترو فراهم شود ولی در شروع کار همه چیز عکس شده بود.

خلیج خوک‌ها کجاست؟ + عکس و فیلم///////آقای غلامی

کشتی هایی که قرار بود نیروها را در ساحل خلیج پیاده کند در منطقه ای پیش بینی نشده به گل نشسته و به خاطر مشکلات دیگری که در مراحل بعدی عملیات پیش آمده بود، کندی روز بعد یعنی 16 آوریل عملیات را لغو کرد تا نیروها روز بعد بتوانند با تجدید قوا به مواضع کوبا حمله کنند ولی به طور مرموزی کل ماموریت لغو شد به طوری که خود نیروهای نظامی نیز از این موضوع تعجب کرده بودند.

 

ضمن اینکه در هیچ سند تاریخی معلوم نشد که چرا این ماموریت از سوی مقامات آمریکایی لغو شد ولی درس هایی که می توان از این حادثه گرفت را باید در لیبی و عراق و افغانستان به مقامات آمریکایی گوشزد کرد. روزنبرگ در کتاب خود درس های دیگری به مقامات آمریکایی یادآوری کرده است و می نویسد: «به نظر می رسد اگر در آن زمان آمریکا موفق می شد کوبا را به اشغال خود درآورد هیچ چیزی به دست نمی آورد چرا که در زمان حال نتایج اشغال عراق و افغانستان چنین چیزی را نشان می دهند.»(خبرآنلاین)

خلیج خوک‌ها کجاست؟ + عکس و فیلم///////آقای غلامی

بصیرت داشته باشیم

افسران - بصیرت، بصیرت ...

سندرم خودشیفتگی و بحران روحی در رسانه‌های اجتماعی +تصاویر

یکی از جذابیت‌های رسانه‌های اجتماعی فراهم آوردن بستری برای شهرت آسان است. نوجوانان که این احساس در آن‌ها قوی‌تر است، میل دارند مدت‌زمان بیشتری را صرف خیال‌پردازی شهرت کنند.

گروه جنگ نرم  «اِسِنا اونیل»دختری آمریکایی است که در شش سال گذشته تمام زندگی خود را صرف انتشار عکس‌های شخصیِ بی‌نقص و مبتنی بر مد روز قرار داده بود. او یکی از ستارگان شبکه‌های اجتماعی، با بیش از پانصدهزار فالوور در اینستاگرام بود تا اینکه دچار بحران روحی شد و به پوچی زندگی خود پی برد.

او در آخرین پست خود نوشته: «بخش عظیمی از نوجوانی‌ام را در شبکه‌های اجتماعی گذراندم و به این شبکه‌ها، به تأیید دیگران، استاتوس نوشتن و آراستن ظاهر و قیافه‌ام، معتاد شده‌ام.»

سندرم ستارگان رسانه‌های اجتماعی
«اِسِنا اونیل»دختری آمریکایی است که در شش سال گذشته تمام زندگی خود را صرف انتشار عکس‌های شخصیِ بی‌نقص و مبتنی بر مد روز قرار داده بود تا اینکه دچار بحران روحی شد و به پوچی زندگی خود پی برد

ادامه نوشته

آمادگی ارتش برای نبردبزرگ«خان‌طومان» +عکس

منابع سوری از تکمیل آمادگی‌های نیروهای ارتش و متحدانشان برای نبرد بزرگ حومه جنوبی حلب با هدف بازپس‌گیری شهرک استراتژیک خان طومان و هلاکت صدها تروریست تکفیری طی روزهای اخیر خبر دادند.

  نیروهای ارتش سوریه برای بازپس‌گیری شهرک خان طومان از تروریست‌های تکفیری آماده می‌شوند.

منابع میدانی گفتند آمادگی‌های نهایی ارتش سوریه و همپیمانانش برای نبرد بزرگ در خان طومان در حومه جنوبی حلب در آستانه پایان یافتن است، این نبرد بزرگ با پشتیبانی جنگنده‌های روسی و سوری صورت می‌گیرد.

این منابع تاکید کردند تمام آنچه تا کنون در خان طومان می‌گذرد،مشغول کردن تروریست‌های جیش الفتح در این شهرک است.

به گفته این منابع، سه تپه مشرف به خان طومان در تیررس نیروهای ارتش سوریه و متحدانشان قرار دارد، انبارهای تسلیحات اطراف هم در کنترل ارتش سوریه است.

این منابع افزودند تروریست‌ها تنها بر دو درصد از 3500 کیلومتر مربعی که نیروهای ارتش و متحدانشان پیش از آتش‌بس آزاد کرده‌اند،‌مسلط شده‌اند.

جنگنده‌های ارتش روز گذشته بمباران تجمعات تروریست‌های جیش الفتح و جبهه النصره را در شهرک کفرناها واطراف خان طومان و الزربه در پی نقض مجدد آتش بس ازسر گرفتند.

از سوی دیگر اطلاعات به دست آمده از صحنه نبرد تاکید می‌کند که بیش از 80 خودروی تروریست‌های تکفیری از لحظه ورود آنها به خان طومان منهدم شده و بیش از 400 تروریست به هلاکت رسیده‌اند .

نیروهای ارتش همچنین مواضع تروریست‌ها را در روستای الخالدیه و منطقه الراشدین و الخامسه در هم کوبیدند. جنگنده‌های ارتش نیز خطوط کمک‌رسانی به تروریست‌ها در حومه جنوبی حلب و مناطق دیگر را هدف قرار دادند که به قطع ارتباط آنها با یکدیگر و محور نبردها در خان طومان منجر شده است.

خبر دیگر این‌که یک تانک متعلق به تروریست‌های تکفیری با یک موشک هدایت‌شونده ارتش سوریه در جبهه خان طومان منهدم شد و تمام سرنشینان آن به هلاکت رسیدند.

سرکرده سعودی تروریست‌ها کودکان بیگناه را برای مرگ مجهز می‌کند

از سوی دیگر ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده است که در این فیلم، عبدالله المحسینی سرکرده سعودی تروریست‌های جیش الفتح خواستار جذب و آموزش کودکان در حومه‌های ادلب و اعزام آنها به جبهه‌های جنگ در حومه جنوبی حلب شده است. این اقدام سرکرده سعودی تکفیری‌ها پس از آن صورت گرفت که در حملات اخیرشان به مواضع ارتش در اطراف شهر حلب و حومه آن، شمار زیادی از آنها به هلاکت رسیدند.

آمریکا و رژیم آل سعود مسئول سازماندهی و تسلیح باند موسوم به جیش الفتح هستند که چندین گروه تروریستی در آن حضور دارند از جمله جبهه النصره،‌احرارالشام، جیش المجاهدین و الجبهه الشامیه. سازمان اطلاعات ترکیه هم این گروه‌ها را در شمال سوریه برای نبرد  اخیر حومه حلب سازماندهی کرده بود.

منابع مخالف در ترکیه هم از انتقال بسیاری از تروریست‌های مجروح نبردهای سوریه به بیمارستان‌های ترکیه برای مداوا پرده برداشتند که این تحرکات با موافقت نظام ترکیه انجام می‌شود.

بی حجابی طبق قانون اساسی جرم است؛

انتقاد امام‌جمعه تهران از «بدحجابی» در نمایشگاه کتاب
امام جمعه موقت تهران با اشاره به فضای جدید نمایشگاه افزود: من از اولین نمایشگاه تاکنون شرکت کرده‌ام فضای نمایشگاه رضایت بخش نیست. برخی از بدحجابی‌ها در شیب بی‌حجابی است.
خاتمی انتقاد امام‌جمعه تهران از «بدحجابی» در نمایشگاه کتاب
به این مطلب امتیاز دهید
0% 0%

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیـوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران عصر امروز در حاشیه بازدید از بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه نمایشگاه کتاب در حقیقت بهار فرهنگی است، گفت: باید این پدیده فرهنگی را قدر دانست و تلاش کرد که این پدیده ارزشمند فرهنگی سالم بماند. سلامت این پدیده به این است که نمایشگاه کتاب کانون عرضه فرهنگ سالم باشد. امام باقر(ع) در ذیل آیه «فَلْيَنظُرِ الإِنسَانُ إِلَى طَعَامِهِ» فرموده‌اند که به علم خود نگاه کنید.

 

وی ادامه داد: امکانات نظام در اختیار قرار گرفته تا نمایشگاه تشکیل شود. ما حق نداریم در این نمایشگاه تفکرات باطل را عرضه کنیم. من به اسم می‌شناسم شخصیت‌هایی که در زمینه کتاب‌هایی که ناشر ابتذال فرهنگی نه تنها در عرصه اخلاقی بلکه علمی نیز مراقبت دائم دارند هم آنها و هم دیگران می‌دانند که نمایشگاه به این عظمت ممکن است موارد خطا و لغزش داشته باشد.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فضای جدید نمایشگاه افزود: من از اولین نمایشگاه تاکنون شرکت کرده‌ام فضای نمایشگاه رضایت بخش نیست. برخی از بدحجابی‌ها در شیب بی‌حجابی است. به عنوان یک طلبه معتقدم که خانم‌ها به عرصه‌ها وارد شوند ولی با رعایت حقوق شرعی. نمی‌توانیم در این عرصه بی‌تفاوت باشیم. بنده با حرکت‌های خودسرانه‌ای که بعضی منهای قانون جلو می‌روند مخالفم چرا که همین حرکت خودسرانه منکر دیگری است که کمتر از منکر بدحجابی نیست.

 

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه بدحجابی و بی‌حجابی خلاف شرع است، افزود: بیش از 10 آیه قرآن صریحاً درباره حجاب سخن می‌گوید اگر بدحجابی دهن کجی به این آیات باشد پس چیست تقاضا داریم از خانم‌ها که اگر انگیزه دینی ندارند لاقل احترام بگذارند به دین. امیدواریم این پدیده فرهنگی به عنوان شجره طیبه‌ای باشد که کانون عرضه فکر و تفکر باشد./ تسنیم

تعداد اسرا و شهدای ایرانی فاجعه "خان طومان" اعلام شد

خبرگزاری میزان- رئیس کمیته دفاعی مجلس گفت: در فاجعه خان طومان 13 نفر شهید، 18 نفر مجروح و 5 الی 6 نفر از ایرانیان اسیر شدند.
 

تعداد اسرا و شهدای ایرانی فاجعه خبرگزاری میزانگروه سیاسی: ماجرای خان طومان و حیله و خدعه آمریکایی‌ها در اشغال این منطقه استراتژیک بدست تکفیری‌ها، در روزهای اخیر خبر اول رسانه‌ها بود؛ خان طومان یک شهرک راهبردی است که حائل میان دو شهر بزرگ سوریه یعنی حلب و دمشق است؛ این منطقه در محدوده آتش بسی قرار داشت که در اسفند ماه 94 با توافق روسیه و آمریکا برقرار شده بود؛ تکفیری‌هایی که این منطقه را مورد تجاوز قرار دادند تحت حمایت مالی و لجستیکی آمریکا، عربستان و ترکیه قرار دارند.

روز جمعه بود که خبر اشغال شهرک راهبردی خان طومان در رسانه‌ها منتشر شد؛ آنطور که رسانه‌ها گزارش دادند، در این روز حدود سه هزار تکفیری «جبهه النصره» در حالی که بیرق نیروهای به اصطلاح میانه رو موسوم به «جیش الفتح» را حمل می‌کردند با نقض آتش بس و تسلیحات اهدایی آمریکایی‌ها به خان طومان یورش بردند و این شهرک استراتژیک را اشغال کردند.

از همان نخستین ساعات انتشار خبر سقوط خان طومان، رسانه های حامی معارضان سوری از کشته شدن تعداد زیادی از تروریست‌ها خبر دادند؛ «المرصد السوری» مرکز به اصطلاح حقوق بشری وابسته به معارضان سوری از کشته شدن 43 نفر از تروریست‌ها در نبرد خان طومان از جمله «ابوعائشه الحموی» و چهارتن از نیروهای اصلی‌اش خبر داد.

اما اخبار واصله از سوریه حکایت از پیشروی ارتش سوریه در جبهه حلب دارد؛ این نیروها که دیگر دغدغه نقض آتش بس را ندارند، 24 ساعت پس از اشغال خان طومان، سلسله حملات خود را برای بازپس گیری این شهرک استراتژیک آغاز کردند؛ آنطور که رسانه های گزارش دادند، ارتش سوریه و نیروهای جبهه مقاومت در اولین گام، شهرک «معراته» و مناطق «ابورویل» و «تل‌المسطاوی» را از کنترل تروریست‌های تکفیری خارج کردند؛ همچنین ده‌ها تن از تروریست‌ها در«خان طومان»،«الزریه» و«العیس» با حملات هوایی ارتش سوریه از پای درآمدند.

تحولات میدانی حکایت از آن دارد که ارتش سوریه و نیروهای جبهه مقاومت در روزهای آتی شهرک خان طومان را بار دیگر از اسارت تروریست های تکفیری خارج می کنند. لازم به ذکر است ارتش سوریه با کمک نیروهای حزب الله لبنان در آبان ماه سال گذشته با حملات همه جانبه از چند محور وارد شهرک راهبردی «خان طومان» شدند و تروریست ها را از این منطقه فراری دادند.

تعداد اسرا و شهدای ایرانی فاجعه "خان طومان" اعلام شد

تعداد اسرا و شهدای ایرانی فاجعه اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان درباره فاجعه خان طومان در منطقه حلب سوریه اظهار کرد: آمریکایی ها زمانی که دیدند نمی توانند به اهداف خود در سوریه و عراق دست پیدا کنند بحث صلح و آتش بس را مطرح کردند که این موضوع با توافق روسیه در برخی از نقاط سوریه از جمله خان طومان صورت گرفت.

 

وی افزود: طبق توافقی که پیرامون آتش بس صورت گرفت نباید هیچ گلوله ای ما بین دو طرف شلیک می شد اما همان گونه که مقامات ایرانی بارها به آن اشاره کردند بار دیگر آمریکایی ها به تعهدات خود پایبند بوده و شاهد بودیم با همکاری گروهکهای معارض سوریه اقدامی برخلاف آتش بس انجام دادند و آن را نقض کردند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشته شدن نیرو های نظامی در جنگ امری عادی محسوب می شود خاطر نشان کرد: منطقه خان طومان با مقاومت نیروهای ارتش سوریه از دست معارضین گرفته شده بود اما متاسفانه با حیله و نیرنگی که مقامات آل سعود و غربی ها به خصوص آمریکا اتخاذ کردند متاسفانه این منطقه دوباره به دست گروهکهای تروریستی افتاد.

 

کوثری تاکید کرد: گروههای تروریستی مستقر در سوریه باید منتظر پاسخ کوبنده ارتش سوریه به این اقدام غیر قانونی و نقض آتش بس باشند.

 

وی درباره جنگ روانی رسانه های غربی پیرامون کشته شدن تعداد کثیری ایرانیان مدافع حرم در خان طومان گفت: این اخبار تنها یک جنگ روانی است و طبق آمار اعلام شده در این فاجعه از ایرانیان مدافع حرم13 نفر شهید 18نفر مجروح و 5 الی 6 نفر اسیر شده اند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: خون هایی که در خان طومان ریخته شده است نتیجه خباثت آمریکا است و دولتمردان این کشور باید پاسخگوی این فاجعه باشند.

 

وی درباره بررسی حادثه خان طومان در جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک با توجه به ابعاد این حادثه این موضوع در جلسه امروز کمیسیون بررسی خواهد شد.

آیت‌الله‌ جوادی آملی: خطر ربا از گزینه نظامی دشمن بیشتر است

مفسر قرآن کریم و صاحب تفسیر ارزشمند تسنیم با اشاره به فعالیت ربوی برخی بانک‌ها گفت: خطر ربا از گزینه نظامی دشمن بیشتر است زیرا ربا جنگ با خداوند است.

پول ربوی با کلاه شرعی حلال نمی‌شود

وی افزود: بانک‌های ربوی  که منجر به ورشکستگی و پایین آمدن تولید می‌شود حرام است و با کلاه شرعی که حلال حرام نمی شود و مع الاسف هم  می خواهیم کشور امام زمان باشد و طلاق و اعتیاد در آن نباشد، آن را که نباید باور کنیم باور می‌کنیم ولی این را که باید باور کنیم باور نمی‌کنیم و توقع داریم خدا باران برای ما بفرستد البته همین مقدار باران هم به برکت شهدا و قطع نخاعی‌ها و اعتکافی‌ها و ... است.

این مفسر قرآن گفت: هیچ باور نداریم که ربا یعنی جنگ با خداوند ولی گزینه نظامی دشمن را خدا از ما رفع بلا خواهد کرد؛ فرمود ما عقب نمی‌افتیم که فکر کنید شما جلو خواهید افتاد.
وی تاکید کرد: آیات قرآن تاکید دارند که ای انسان نباید از غیرخدا ولی برای خود بگیرید و اگر کسی چنین کند در ضلال مبین است بنابراین فرمود اگر اصل آفرینش را قبول دارید معاد را هم باید به طریق اولی قبول داشته باشید زیرا ارواح انسان که نابود نمی‌شود ذرات ابدان پراکنده می‌شود و دوباره آن را جمع‌آوری می‌کنند و این کار برای خدا که با اراده کار می‌کند و قدرتی نامتناهی دارد کار آسانی است.

ادامه نوشته

گفتاری از آیت‌الله جوادی‌آملی در خصوص ماه شعبان

ماه شعبان را باید ماهی آراستۀ به اخلاق نبوی نفسیر نمود، ماهی که در روایات صراحتاّ به نبیّ مکرم اسلام تعلق دارد
ماه شعبان را باید ماهی آراستۀ به اخلاق نبوی نفسیر نمود. ماهی که در روایات صراحتاّ به نبیّ مکرم اسلام تعلق دارد و اکرام و اطعام یتیم، عیادت مریض، تشییع جنازه و درود و صلوات بر محمدو آل طاهرینش گوشه ای از یاری رساندن به خاتم الانبیاء محسوب می شود.

صاحب تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی در جلسات مختلفی به فضیلت این ماه فرخنده اشاره داشته تا اندیشه و انگیزه در نهاد انسان سالک تبلور پیدا نموده و راه پیش رو را به زیبایی طی کند.

 آيت الله جوادی آملی در درس اخلاق خود به بیان نکات اخلاقی صلوات شعبانیه امام سجاد(ع) و نیز اهمیت و عظمت این ماه فرخنده  پرداخته و گفت:شب و روز ماه شعبان با عبادت پيغمبر(ص) زينت گرفت، يعني سنّت او و عادت مستمرّ او اين بود كه شب‌ها را زنده‌ می داشت و روزها را روزه می گرفت، و لذا این پیامبر است که اين ماه را ماه رحمت كرده است.


 آیت الله جوادی آملی در ادامه با اشاره به فرازهایی از صلوات شعبانیه که در آن بندگان از درگاه خداوند همراهی و تبعیت از وجود مبارک پیامبر رحمت(ص) را می خواهند، بیان داشت:در همين دعاي نوراني، وجود مبارك امام سجاد(ع) به ما آموخت كه بگوييم خدايا اولاً ما را همراه و در كنار پیامبر قرار بده، ثانیاً نبوّت، رسالت و وحي او را براي من يك طريق باز قرار بده كه من اگر بخواهم آن را بپیمایم هيچ كسي مزاحم من نباشد.


وی افزود: در صلوات شعبانیه، انسان خود را در سايه رحمت بي‌انتهايي كه خدا نصيب پيامبر مي‌كند مشمول ادعيه سِعه رحمت ذات اقدس الهي مي‌نماید. در این دعا به خداوند عرض می کنیم که پیامبر (ص) را شفيع ما قرار بده؛ «وَاجْعَلْهُ لي‌ شَفيعاً مُشَفَّعاً وَطَريقاً اِلَيْكَ مَهيَعاً»، در اين جمله حضرت سجاد (ع) به خدا عرض مي‌كند: خدایا اين ماه ماه پیامبر و صدر و ذيل این ماه، رحمت است و رحمت بودنِ صدر و ذيل این ماه براي اين است كه نبيّ رحمت شب‌ها را به نماز و روزها را به روزه مي‌گذراند. يعني اين زمان را اين متزمّن پربركت كرد، همان‌طوري كه مكان را اين متمكّن پربركت مي‌كند.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه خدمت به وحی و نبوت بهترین راه رسیدن به مقصد الهی است، گفت:اگر كسي واقعاً در خدمت وحي و نبوّت بود اين شخص يك طريق مهيعه و راحت دارد، که نه بيراهه مي‌رود نه راه كسي را مي‌بندد و اگر ـ خداي ناكرده ـ مشكلي داشت اين راه بسته می شود و اين راهِ بسته به مقصد نمي‌رسد همان كه فرمود: ﴿فَهُمْ فِي رَيْبِهِمْ يَتَرَدَّدُونَ﴾؛ شك و ترديد باعث عجز است، ولي اگر انسان وارد يك طريق مهيعه شد مرتب بدون مزاحمت به مقصد مي‌رسد.

وی با بیان اینکه انسان در این ماه شایستگی آنرا دارد که هم مهمان خدا شده و هم مهماندار او گردد، ابراز داشت:اين دعاهاي ماه رجب و شعبان براي آن است كه انسان را هم شايسته كند كه مهمان خدا بشود هم شايسته كند كه مهماندار خدا بشود؛ در اين معامله سود كلا مال انسان است چون گاهي خداي سبحان مبايعه مي‌كند خريد و فروش مي‌كند و با انسان گفتگو دارد چه اينكه در مناجات شعبانيه همين است. اما خدا مهمان ما باشد يعني چه؟ ما چه داريم كه او را مهمان كنيم يك و چه وقت او مهمان ما مي‌شود دو!؟ اين در حديث قدسي آمده است که «انا عند المنكسرة قلوبهم» يعني خداي سبحان مهمان دلهاي شكسته است و آن انكسار را آن فقر را آن خضوع را آن خشوع را آن بندگي خالص را خدا مي‌پذيرد اين «انا عند المنكسرة قلوبهم» جزء مصاديق مهمان شدن خدا نسبت به دلها است.

اين ماهي است كه شبش، روزش، سحرش، بين‌‌الطّلوعينش، صبحش، عصرش، ظهرش محفوف به رحمت است «شَعْبانُ الَّذي‌ حَفَفْتَهُ مِنْكَ بِالرَّحْمَةِ وَالرِّضْوانِ» اگر چيزي را آدم بپيچد اين از هر طرف پوشيده و پيچيده رحمت است. در همين صلوات عندالزوال مي‌خوانيم و وجود مبارك امام سجاد(ع) به ما آموخت اين ماه محفوف به رحمت است پيچيده است به رحمت؛ از هر طرف يك رحمت است صبحش رحمت، عصرش رحمت، ظهرش رحمت، سحرش رحمت ماه شعبان تقريباً نشانه بسط است گرچه ماه رجب ماه پربركت است آن با قبض همراه است اين با بسط همراه است؛ آثار رحمت در اين شهر هست خيلي هم نمانده به ماه مبارك رمضان طرزي خودمان را در اين ايام آماده كنيم كه خدا ما را به عنوان مهماني بپذيرد.

ماه شعبان مده از دست قدح كاين خورشيد ٭٭٭ از نظر تا شبِ عيد رمضان خواهد شد

منبع: مهر

بهترین اعمال در ماه شعبان چیست؟  

از پدرم حسین بن على(ع) شنیدم که فرمود: شنیدم از امیرالمؤمنین(ع) که هر که در ماه شعبان براى جلب محبت پیغمبر خدا و تقرب به سوى خدا روزه بگیرد؛ خداوند او را دوست می‌دارد و بهشت را براى او واجب می‌کند.
شعبان ماه بسیار شریفى است و به پیامبر اکرم(ص) منسوب است، آن حضرت(ص) این ماه را روزه مى‌گرفت و به ماه رمضان وصل مى‌کرد و مى‌فرمود: شعبان، ماه من است هر که یک روز از ماه مرا روزه بگیرد، بهشت برای او واجب می‌شود، همچنین از امام صادق(ع) روایت شده است که چون ماه شعبان فرا می‌رسید، امام زین‌العابدین(ع) اصحاب خود را جمع مى‌کرد و مى‌فرمود: اى اصحاب من! مى‌دانید این چه ماهى است؟ این ماه شعبان است و حضرت رسول(ص) مى‌فرمود: شعبان ماه من است، پس در این ماه براى جلب محبت پیغمبر خود و براى تقرّب به سوى پروردگار خود روزه بدارید، به حق آن خدایى که جان على بن الحسین به دست قدرت اوست، سوگند یاد مى‌کنم که از پدرم حسین بن على(ع) شنیدم که فرمود شنیدم از امیرالمؤمنین(ع) که هر که در ماه شعبان روزه براى جلب محبت پیغمبر خدا و تقرب به سوى خدا روزه بگیرد؛ خداوند او را دوست می‌دارد و در روز قیامت کرامت خود را نصیب او می‌گرداند و بهشت را براى او واجب می‌کند.

رئیس مکتب شیعه در روایتی از امیرالمؤمنین(ع) نقل می‌کنند: از زمانى که شنیدم منادى رسول خدا(ص) در ماه شعبان ندا کرد، از من روزه شعبان ترک نشد و ترک نخواهد شد از من تا مدتى که حیات دارم إن‌شاء‌الله‌ تعالى، سپس مى‌فرمود که روزه دو ماه شعبان و رمضان توبه و مغفرت از خدا است.

*اعمال روز اول ماه شعبان

- روزه‌ این روز فضیلت بسیار دارد و از حضرت صادق(ع) روایت شده که هر که روز اول شعبان را روزه بگیرد، براى او بهشت واجب می‌شود.

-سید بن طاوس از حضرت رسول(ص) براى کسى که سه روز اوّل این ماه را روزه بگیرد ثواب بسیارى نقل کرده است.

-در شب‌هاى سه روز اول دو رکعت نماز وارد شده که در هر رکعت «حمد» یک مرتبه و «توحید» 11 مرتبه خوانده شود.

همچنین برای این ماه اعمال مشترکی ذکر شده است که در ادامه می‌آید:

*اعمال مشترک شعبان‌المعظم

- مناجات شعبانیه: مناجات معروفى است و اهلش به خاطر آن با ماه شعبان مأنوس شده و به همین جهت منتظر و مشتاق این ماه هستند. سزاوار است که این مناجات در تمام ماه خوانده شود.

مناجات شعبانیه با صدای مهدی سماواتی

 
-روزه: از اعمال مهم در این ماه، روزه است، به اندازه‌اى که با حال انسان مناسب باشد. امام صادق(ع) فرمود: کسى که روز اول ماه را روزه بگیرد، حتماً وارد بهشت مى‌شود و کسى که دو روز را روزه بگیرد، خداوند در هر شب و روزى (به چشم رحمت ) به او مى نگرد و در بهشت نیز به این نگاه ادامه مى‌دهد؛ کسى که سه روز روزه بگیرد، با خداوند در عرش و بهشت او دیدار مى‌کند و در روایت نبوى آمده است که هر که روز دوشنبه و پنجشنبه شعبان را روزه بگیرد، حق تعالى 20 حاجت از حوائج دنیا و 20 حاجت از حاجت‌هاى آخرت او را برآورد.

-صلوات شعبانیه: در هر روز از شعبان در هنگام ظهر و در شب نیمه آن صلوات هر روز شعبان که از امام سجاد(ع) روایت شده، خوانده شود که به شرح ذیل است:

 
 صلوات شعبانیه


«اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ شَجَرَةِ النُّبُوَّةِ وَمَوْضِعِ الرِّسالَةِ وَمُخْتَلَفِ الْمَلاَّئِکَةِ وَمَعْدِنِ الْعِلْمِ وَاَهْلِ بَیْتِ الْوَحْىِ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ الْفُلْکِ الْجارِیَةِ فِى اللُّجَجِ الْغامِرَةِ یَامَنُ مَنْ رَکِبَها وَیَغْرَقُ مَنْ تَرَکَهَا الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ وَالْمُتَاَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ وَاللاّزِمُ لَهُمْ لاحِقٌ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ الْکَهْفِ الْحَصینِ وَغِیاثِ الْمُضْطَرِّ الْمُسْتَکینِ وَمَلْجَاءِ الْهارِبینَ وَعِصْمَةِ الْمُعْتَصِمینَ. اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ صَلوةً کَثیرَةً تَکُونُ لَهُمْ رِضاً وَلِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ اَداَّءً وَقَضاَّءً بِحَوْلٍ مِنْکَ وَقُوَّةٍ یا رَبَّ الْعالَمینَ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ الطَّیِّبینَ الاْبْرارِ الاْخْیارِ الَّذینَ اَوْجَبْتَ حُقُوقَهُمْ وَفَرَضْتَ طاعَتَهُمْ وَوِلایَتَهُمْ.

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاعْمُرْ قَلْبى بِطاعَتِکَ وَلا تُخْزِنى بِمَعْصِیَتِکَ وَارْزُقْنى مُواساةَ مَنْ قَتَّرْتَ عَلَیْهِ مِنْ رِزْقِکَ بِما وَسَّعْتَ عَلَىَّ مِنْ فَضْلِکَ وَنَشَرْتَ عَلَىَّ مِنْ عَدْلِکَ وَاَحْیَیْتَنى تَحْتَ ظِلِّکَ وَهذا شَهْرُ نَبِیِّکَ سَیِّدِ رُسُلِکَ شَعْبانُ الَّذى حَفَفْتَهُ مِنْکَ بِالرَّحْمَةِ وَالرِّضْوانِ الَّذى کانَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَآلِه وَسَلَّمَ یَدْاَبُ فى صِیامِهِ وَقِیامِهِ فى لَیالیهِ وَاَیّامِهِ بُخُوعاً لَکَ فى اِکْرامِهِ وَاِعْظامِهِ اِلى مَحَلِّ حِمامِهِ، اَللّهُمَّ فَاَعِنّا عَلَى الاْسْتِنانِ بِسُنَّتِهِ فیهِ وَنَیْلِ الشَّفاعَةِ لَدَیْهِ اَللّهُمَّ وَاجْعَلْهُ لى شَفیعاً مُشَفَّعاً وَطَریقاً اِلَیْکَ مَهیَعاً وَاجْعَلْنى لَهُ مُتَّبِعاً حَتّى اَلْقاکَ یَوْمَ الْقِیمَةِ عَنّى راضِیاً وَعَنْ ذُنُوبى غاضِیاً قَدْ اَوْجَبْتَ لى مِنْکَ الرَّحْمَةَ وَالرِّضْوانَ وَاَنْزَلْتَنى دارَ الْقَرارِ وَمَحَلَّ الاْخْیار».

-ذکر: هر روز 70 مرتبه ذکر «اَسْتَغْفِرُاللهَ وَاَسْئَلُهُ التَّوْبَةَ» و «اَسْتَغْفِرُاللهَ الَّذى لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحیمُ الْحَىُّ الْقَیّوُمُ وَ اَتُوبُ اِلَیْهِ» گفته شود، هر کس هر روز در این ماه 70 مرتبه استغفار کند، مثل آن است که 70 هزار مرتبه در ماه‌هاى دیگر استغفار کند، همچنین در این ماه صلوات بسیار فرستاده شود.

-نماز: در روز پنج‌شنبه این ماه 2 رکعت نماز به جا آورد که در هر رکعت سوره «فاتحه» را یک بار و سوره «توحید» را 100 بار بخواند و بعد از سلام دادن، 100 بار نیز صلوات بفرستد، خداوند تمام خواسته‌هاى دینى و دنیایى او را برآورده مى‌فرماید و کسى که یک روز از آن را روزه بگیرد، خداوند بدن او را بر آتش حرام مى‌کند.

-صدقه دادن: در این ماه اگر چه به اندازه نصف دانه خرمایى باشد، خوب است و خداوند بدن صدقه دهنده را بر آتش جهنم حرام می‌کند، از امام صادق(ع) نقل شده است که آن حضرت در باب فضیلت روزه رجب فرمود، چرا از روزه شعبان غافل هستید؟ راوى عرض کرد: یابن رسول الله! چه ثوابی دارد کسى که یک روز از شعبان را روزه بگیرد؟ حضرت(ع) فرمود: به خدا قسم بهشت ثواب اوست، عرض کرد: یابن رسول الله! بهترین اعمال در این ماه چیست؟ فرمود: صدقه دادن و استغفار، هر کس در ماه شعبان صدقه دهد، خداوند آن صدقه را رشد دهد همچنان که یکى از شما شتر تازه متولد شده‌ای را تربیت مى‌کند تا آنکه در روز قیامت به صدقه دهنده برسد، در حالتى که به اندازه کوه اُحُد شده باشد.

-در کل این ماه 1000 بار ذکر «لا اِلهَ اِلا اللهُ وَلا نَعْبُدُ اِلاّ اِیّاهُ مُخْلِصینَ لَهُ الدّینَ وَلَوُ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ» را که ثواب بسیار دارد؛ گفته شود، از جمله آن که عبادت هزار ساله در نامه عملش نوشته شود.
منبع: فارس

عکس/ تبلیغ یک خودرو کم مصرف، سریع و پرقدرت

عکس/ تبلیغ یک خودرو کم مصرف، سریع و پرقدرت

نگرانی آمریکا از قطار ترانزیتی بین ایران و چین + دانلود

نگرانی‌ که قطارهای ترانزیتی بین ایران و چین ایجاد می‌کنند، این است که می‌توانند حامل تسلیحات و تجهیزات نظامی باشند و بدین ترتیب امکان کنترل آنها خیلی سخت‌تر از کنترل کشتی‌هاست.

- بولتن «دیده‌بان محیط عملیاتی» (OE Watch) متعلق به دفتر مطالعات خارجی نظامی ارتش آمریکا در جدیدترین شماره خود در بخش رصد ایران به سه موضوع عملیات پهپادهای ایران در حلب، تولیدات جدید وزارت دفاع و قطار ترانزیتی راه ابریشم پرداخت.

آغاز عملیات پهپاد ایرانی در حلب
دیده‌بان عملیاتی با پرداختن به خبر عملیات پهپاد ایرانی در جنوب حلب که توسط رسانه‌های داخلی ایران منتشر شده، نوشت: «از 4 فوریه (15 بهمن ماه) سال میلادی جاری تاکنون، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استفاده از هواپیمای شناسایی شاهد 129، مرزهای جنوب شرقی خود با افغانستان و پاکستان را تحت نظارت کامل دارد. بنابر ادعای فارین پالیسی، تصاویر انتشار یافته نشان می‌دهد که این پهپاد به عملیات هوایی علیه مواضع داعش در جنوب حلب سویه را نیز آغاز کرده است. شاهد 129 قابلیت‌های منحصر به فرد و متنوعی دارد؛‌ این پرنده با مداومت پروازی 24 ساعته در شعاع 2000 کیلومتری و سقف پرواز 25000 پا، در نقش رزمی با حمل انواع بمب و موشک‌های هوشمند، دشمنان امنیت کشور را هدف قرار می‌دهد. این پهپاد، با اتکا به انواع سامانه‌های مراقبتی و شناسایی می‌تواند به عنوان "سکوی دیدبانی هواپایه" برای هدف گیری اهداف عمل کند و به مقابله ثابت و متحرک بپردازد. هواپیمای بدون سرنشین شاهد 129 که به دست دانشمندان جوان نیروی هوافضا سپاه در راستای ارتقاء بسترهای امنیتی و قابلیت‌های رزمی نیروهای مدافع انقلاب علیه تهدیدات فراروی کشور تولید شده، قادر است با افزایش گستره عملیاتی خود در فراسوی مرزهای ایران اسلامی، مقاومت اسلامی را یاری کند».


ایران تجهیزات نظامی جدید تولید می‌کند + دانلود /// در حال ویرایش

بولتن ارتش آمریکا در تفسیر این خبر آورده است: «به جرات می‌توان گفت که هیچکدام از تجهیزات نظامی ایرانی‌ها طی چند سال اخیر به اندازه هواپیماهای بی‌سرنشین این کشور پیشرفت نکرده است. در خبر مذکور، سخن از شاهد 129 آمده است که قادر به پوشش وسیع نیروهای زمینی ایران است. از نگاه رسانه‌ها و نیروهای دفاعی ایران، همه گروه‌های مخالف اسد در یک دسته‌بندی و دشمن ایران دیده می‌شوند. جبهه‌النصره، داعش، ارتش آزاد، و چه نیروهای مبارز تحت آموزش آمریکا. از آنجایی که چنین تجهیزاتی در اختیار سپاه پاسداران قرار دارد، به وضوح می‌توان نفوذ و ارجحیت این نهاد بر ارتش ایران را دریافت. با اینکه ایران به راحتی در عراق و سوریه از پهپادهای خود استفاده می‌کند و پیش‌بینی می‌شود که بکارگیری این پهپادها با همراهی نیروهای حزب الله در کنار نیروهای سوری و ایرانی رو به افزایش باشد، اما هیچ مدرکی دال بر انتقال ستاد فرماندهی و کنترل ایران به گروه‌های شبه‌نظامی نزدیک به خود (مانند حزب الله لبنان) در منطقه وجود ندارد».

معرفی تولیدات جدید وزارت دفاع ایران
بولتن «دیده‌بان محیط عملیاتی» با پرداختن به خبر تولیدات جدید وزارت دفاع به نقل از رسانه‌های ایران نوشت: «با حضور سردار حسين دهقان وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح 5 دستاورد جديد فناورانه دفاعی شامل دستگاه آشكارساز پارس كم، دستگاه آشكارساز مواد منفجره و مخدر، پوشش های پليمری ضد ضربه و انفجار، نسل جديد لباس هاي محافظ NBC بر پايه فناوری غشاءهای تراواگزين، رونمايی و خط توليد داروی اوبيدو اكسايم كلرايد از محصولات مهم دارويی مقابله با عوامل شيميايی افتتاح شد. سردار دهقان، در حاشيه رونمايي از اين دستاوردهاي جديد در جمع خبرنگاران طی سخنانی با اشاره به رويكرد وزارت دفاع در طراحی و ساخت تجهيزات فناورانه و روز آمد در حوزه های مختلف گفت: امروز به همت دانشمندان، متخصصان و محققان زبده و كارآمد وزارت دفاع شاهد دستاوردهای جديدی هستيم كه حقيقتا مصداق عينی فرمايش راهبردی مقام معظم رهبری است».

ایران تجهیزات نظامی جدید تولید می‌کند + دانلود /// در حال ویرایش




بولتن ارتش آمریکا در تفسیر این خبر آورده است: «یکی از درس‌هایی که ایران بخصوص از امتناع از فروش اس 300 توسط روسیه در سال 2010 گرفت، این بود که تجهیزات نظامی را خود در داخل تولید کند و خودکفا باشد. رونمایی از این 5 محصول تولیدی وزارت دفاع ایران نشان می‌دهد که ایران خواستار این است که در مقابل هر گونه حمله اتمی، شیمیایی، بیولوژیکی و مجموعا حملات کشتار جمعی از خود دفاع کند. در حالی که این امر می‌تواند به معنای رویکرد تهاجمی ایران نباشد، اما با توجه به احتمال اینکه داعش علیه سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کند، این رویکرد تهاجمی معنا می‌یابد.
معرفی علنی این تسلیحات و تجهیزات نه تروریست‌ها را به عقب می‌راند و نه خیال مردم را راحت می‌کند. به هر حال، این تجهیزات معرفی‌شده در دسترس عموم قرار نمی‌گیرد. معنایی که می‌توان از این تولیدات استخراج کرد، این است که ایران قصد دارد با آمادگی بیشتر وارد عرصه مبارزه در سوریه و عراق شود».

قطار ترانزیتی راه ابریشم وارد تهران شد
«دیده‌بان عملیاتی» با پرداختن به خبری که رسانه‌های ایرانی از قطار ترانزیتی بین چین و ایران منتشر کردند، نوشت: «نخستین قطار ترانزیتی راه ابریشم پس از طی ۱۰ هزار و ۳۹۹ کیلومتر از کشور چین وارد ایستگاه راه آهن تهران شد.  این قطار 14 روز پیش با 32 کانتینر حامل کالاهای تجاری از ایستگاه راه آهن شهر 'یی وو' در استان 'جه جیانگ' واقع در شرق چین حرکت کرد و برای نخستین بار با عبور از کشورهای قزاقستان و ترکمنستان از مسیر سرخس وارد ایران شد. جمهوری اسلامی ایران به عنوان چهار‌‌راه ارتباطی و مسیری مطمئن بین شرق دور و آسیای میانه به غرب آسیا (خاورمیانه) و اروپا قرار گرفته است و چشم انداز قابل توجهی در زمینه توسعه حمل و نقل ریلی وجود دارد».


ایران تجهیزات نظامی جدید تولید می‌کند + دانلود /// در حال ویرایش


بولتن ارتش آمریکا در تفسیر این خبر آورده است: « با پا گذاشتن دوباره ایران در بازار جهانی، روابط بین این کشور و چین احیا و دو چندان شد. چین با شعار «یک کمربند یک جاده» سعی در گسترش تجارت در مسیر جاده ابریشم دارد. ارتباط ریلی چین و ایران، یک علامت نشانه‌دار است. چین خواهان نفوذ دریایی بیشتر خود در حوزه خلیج فارس است و ارتباط ریلی بین جِجیانگ (Zhejiang) و تهران، به معنای فائق آمدن چین بر چالش‌های راه‌های زمینی است. از طرف دیگر، ایران خواستار مدرنیزه کردن زیرساخت‌های راه‌آهن خود است. این آغاز راه است و قطارهای باری بین دو کشور بصورت ماهانه در تردد هستند اما «محسن پورسید آقایی» -مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران- خبر از تردد بیشتر قطار بین ایران و چین داده است. مسافت بین تهران و جِجیانگ از راه قطار در دو هفته طی می‌شود و این زمان 30 روز زودتر از طی همین مسافت از راه دریایی خواهد بود.

یکی از نگرانی‌هایی که قطارهای ترانزیتی بین ایران و چین ایجاد می‌کنند، این است که در ظاهر تجاری‌شان، می‌توانند حامل تسلیحات و تجهیزات نظامی باشند و بدین ترتیب امکان کنترل آنها خیلی سخت‌تر از کنترل کشتی‌هاست. در عین اینکه این تصور را می‌توان داشت که چین به اقدامات احتمالی محرمانه هسته‌ای ایران کمک نخواهد کرد، اما این تصور تقریبا باطل است، چرا که کره شمالی امروز، مرهون کمک‌های مخفیانه چین است. یکی دیگر از وجوه این خط آهن، نفوذ ایران و چین در منطقه غنی از انرژی قزاقستان و ترکمنستان است که هر دو در زمینه عرضه محصولاتشان در بازار انرژی دچار چالش هستند».

رصد فعالیت‌های جمهوری اسلامی از داخل رسانه‌های ایرانی یکی از ماموریت‌های ارتش آمریکا است. «دفتر مطالعات خارجی نظامی» متعلق به ستاد فرماندهی اصول و آموزش ارتش آمریکا به مدت بیش از 25 سال است که پژوهش‌های منابع آشکار مربوط به دیدگاه‌های برون مرزی عرصه دفاع و امنیت را انجام می‌دهد. این دفتر، بر روی موضوعاتی که پتانسیل پژوهش را دارا هستند و یا به آنها پرداخته نشده است، تمرکز دارد. 


ایران تجهیزات نظامی جدید تولید می‌کند + دانلود /// در حال ویرایش

پیام یک «مدافع حرم» از درون محاصره «داعش»

هر چند که دل هایی چنان سیاه و شیطان‌زده که پاک‌ترین فرزندان سرزمین خود را در جبهه های نبرد، آماج کثیف ترین شبهات قرار می دهند، بعید است که تحت تاثیر قرار گیرند

به گزارش گروه جهاد و مقاومت  آن چه پیش رو دارید، قطعه فیلمی است کوتاه که به وسیله‌ی تلفن همراه، در «سوریه» و در نزدیکی شهر «رقه» (پایتخت حکومت جعلی «داعش») به ثبت رسیده است. در این فیلم، رزمنده‌ی مدافع حرم بانوی مقاومت، حضرت زینب کبری(سلام الله علیها)، پیامی ارسال کرده است خطاب به افراد و تریبون هایی که «مدافعان حرم» را مورد تهمت و آماج تبلیغات کذب و مخرب قرار می دهند. هر چند که دل هایی چنان سیاه و شیطان‌زده که پاک‌ترین فرزندان سرزمین خود را در جبهه های نبرد، آماج کثیف ترین شبهات قرار می دهند، بعید است که تحت تاثیر قرار گیرند که «فی قلوبهم مرض فزادهم اللّه مرضاً»:

چرا شاهزاده‌‌های سعودی پس از تجاوز جنسی مرتکب قتل می‌شوند/افزایش زنان خیابانی در پی «ازدواج توریستی»

وزارت امور خارجه رومانی با فرا خواندن سفیر سعودی اتهام تجاوز به یک دختر رومانیایی بیست و پنج ساله و قتل وی را که در سفارت عربستان به عنوان منشی کار می‌کرد، به سفیر این کشور تفهیم کرد. بر اساس گزارش‌ پزشکی قانونی، این دختر پس از تجاوز، با کمربند خفه شده است.

 با بروز رسوایی جدید دیگری در میان خاندان حاکم پادشاهی عربستان، پرونده قطور فسادهای جنسی این خاندان بار دیگر به ویترین رسانه ها بازگشت. ابراهیم عبدالرحمن راسی، سفیر عربستان سعودی در رومانی، پس از اینکه به منشی خود که دختری رومانیایی است تجاوز کرد، وی را به قتل رساند.

این در حالی است که وزارت امور خارجه رومانی با فرا خواندن سفیر سعودی اتهامات تجاوز به این دختر رومانیایی بیست و پنج ساله را که ایوانا فیلسیکو نام داشت و در سفارت عربستان به عنوان منشی کار می کرد و همچنین قتل وی را به سفیر این کشور تفهیم کرد. بر اساس گزارشهای اولیه پزشکی قانونی، این دختر قربانی در معرض آزار و اذیتهای جنسی قرار گرفته، سپس با کمربند خفه شده و به قتل رسیده است.

سادیسم جنسی شاهزادگان سعودی، دردسر کهنه منطقه و دنیای غرب + تصاویر

جسد ایوانا، که دانشجوی رشته پزشکی نیز بود، کنار برکه آبی نزدیک نیروگاه برق کروزاویستی که در 24 مایلی جنوب بخارست قرار دارد پیدا شده است. در پی این رسوایی تنش در روابط دو کشور بالا گرفت و وزارت خارجه رومانی به دیپلماتهای سعودی در این کشور 48 ساعت فرصت داد تا کشور را ترک کنند.

یک خدمتکار زن رومانیایی نیز که در سفارت عربستان در بخارست مشغول به کار بود در سال جاری مورد ضرب و جرح و همچنین تجاوز جنسی قرار گرفته بود.

فساد دربار آل سعود مسئله ای نیست كه بتوان به سادگی از كنار آن گذشت ، فسادهای عمده مالی ، بی بند و باری های جنسی و اخلاقی شاهزادگان عربستانی به اندازه ای است كه همه شهروندان عربستانی نیز نسبت به آن آگاهی پیدا كرده اند.

حداقل حقوق یك نوزاد خانواده سلطنتی در عربستان ۱۰۰۰۰ دلار در ماه است كه مطابق تلگراف سری یكی از سفارتخانه های غربی یك سوم دارایی های عربستان هرگز در بودجه گنجانده نمی شود و از جیب شاهزادگان سر در می آورد اما خاندان سلطنتی همچنان تكثیر می شوند.


امروز بسیاری از كارشناسان امور مذهبی بزرگ ‌ترین مشكل دنیای اسلام را تحركات وهابیت عربستان می دانند ، فرقه ای كه فتوای علمای آن ناشی از تاثیرات عناصر اسرائیلی در میان بزرگان عربستان است .

بی حجابی ، برهنگی در مهمانی ها ، تعدد زوج در زنان و.... از نمونه‌های كوچك بی بند و باری ها و فساد جنسی زنان و دختران وابسته به بنیان‌گذاران سختگیر‌ترن مذهب جهان می باشد كه با توجه به این شرایط به نظر می رسد در تعالیم وهابیت هنگامی كه مولودی در خاندان حاكم بر عربستان متولد می شود از تمامی اصول فارق است، چه رسد به پایبندی به دستورات اسلام !

پشت دیوارهای كاخ شاهزادگان سعودی شرب خمر و استعمال مواد مخدر موضوعی عادی است موضوعی كه اگر یك شهروند عادی خارج از كاخ، مرتكب آن شود، با مرگ یا مجازات شدید روبرو می شود. شاهزادگان سعودی حشیش مصرف می كنند و عاشق كوكایین هستند و هر چه بخواهند از این مواد برای خود تهیه می كنند، زیرا بازرسی از آنها صورت نمی گیرد.
 

ادامه نوشته