سرتیپ دهقان: برنامه موشکی قابل مذاکره نیست/عربستان توان حمله به ایران ندارد

به گزارش ایسنا، سرتیپ حسین دهقان، مشاور رهبری در امور صنایع دفاعی در گفت‌وگوی اختصاصی با روسیا الیوم  گفت: توان موشکی ما قابل مذاکره نیست زیرا این مساله مساله ی بودن یا نبودن است، مساله موشکی مساله هیبت، شرف، استقلال و اعتماد ملی است که درمورد آن نمی توان گفت‌وگو کرد. اگر آمریکایی‌ها گمان می‌کنند که در رابطه با این موضوع می توانند با ما مذاکره کنند بسیار خوشبین هستند و حساب و کتاب آنها اشتباه است، بنابراین تحت هیچ شرایطی در رابطه با سامانه موشکی مذاکره نخواهیم کرد.

 

وی افزود: ما در مدت بسیار کوتاهی توان گسترش موشک های خود را داریم ، با توجه به تهدیدات کنونی توان موشکی ما برای مقابله کافی است، اما در صورت تغییر یافتن تهدیدات و نیاز پیدا کردن به پاسخ به آنها هیچ مانعی برای افزایش برد موشک هایمان وجود نخواهد داشت.

 

 دهقان تاکید کرد که آمریکا ، اسرائیل و عربستان فتنه بزرگی را در منطقه هدایت می کنند.

 

وی گفت: به نظر نمی رسد که آمریکایی ها و اسرائیلی ها قصد حمله مستقیم به ایران را داشته باشند اما ممکن است به بهانه های دیگر علیه هم پیمانانمان در سوریه و عراق حمله کنند که مساله تبعاتی به دنبال خواهد داشت زیرا هر تصمیمی هزینه ای دارد.

 

مشاور رهبری در رابطه با عربستان سعودی گفت: عربستان یک کشور غیر مستقل است و نمی تواند در سطح منطقه تصمیماتی برای خود اتخاذ کند و توان سیاسی، اقتصادی و جغرافیای زیادی ندارد که بتواند به ایران حمله کند.

 

وی در رابطه با جنگ یمن گفت: یمنی ها ملت مظلومی هستند که علیه آنها تجاوز شده است و آنها هیچی در اختیار ندارند. آمریکایی ها بر این باورند که یمنی ها باید تسلیم عربستان شوند و به آنها تحیت بفرستند و در این صورت ملت خوبی خواهند بود. آنها از خودشان دفاع می کنند و از هر طرفی می توانند درخواست کمک کنند و اگر از ما درخواست کنند به آنها کمک خواهیم کرد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است ایران به یمنی ها کمک نظامی کند گفت: هر کمکی بخواهند تقدیم آنها می کنیم اما طبیعتا ما در یمن حضور نظامی نداریم و نخواهیم داشت.

 

دهقان در رابطه با حمله و آتش سوزی کنسولگری ایران در بصره گفت: آنها حتی به ادارات دولتی عراق آسیب رساندند، برخی می خواهند بگویند که مردم بصره درحالی که شیعه هستند علیه ایران برخواستند. بگذارید شفاف تر بگویم؛ عربستان می خواهد بگوید که اگر به دنبال دولت عراقی نزدیک به ایران هستید نتیجه آن همانند اتفاقات بصره خواهد بود، می خواهد بگوید که ملت عراق علیه ایران هستند این درحالی است که ما در ایران به دنبال تشکیل دولت معینی نیستیم  و ملت عراق خودش صاحب اختیار است ، در عراق پارلمان، ائتلاف ها و احزاب وجود دارند که دولت را انتخاب می‌کنند ، چرا عربستانی ها و آمریکای ها در تشکیل دولت عراق دخالت می‌کنند؟ آنها باید بگذارند که جریان های سیاسی عراقی خودشان دولتشان را انتخاب کنند.

 

وی در ادامه وجود هر نوع پایگاه نظامی ایرانی در خاک عراق را رد کرد.

 

وی در رابطه با ادعاهای تولید موشک های ایرانی در سوریه نیز گفت: خیر هیچ صنایع موشکی نداریم. این صحیح نیست، ما در سوریه موشک نمی سازیم.

 

مشاور مقام معظم رهبری در امور صنایع دفاعی در رابطه با مساله ادلب گفت: نباید اجازه داد که تروریست ها به مکان های دیگری منتقل شوند، بلکه باید آنها را در ادلب نابود کرد، باید در همان جا با تروریست ها مقابله کرد و آنها را نابود کرد زیرا آنها در هر جایی که بروند امنیت را به خطر می اندارند و حساب آنها را باید از معارضان جدا کرد زیرا خود معارضان نیز آنها را تایید نمی کنند.

 

دهقان با تاکید بر اینکه آمریکایی هاباید از سوریه خارج شوند زیرا دولت سوریه از آنها دعوتی نکرده است گفت: اگر دولت و ملت سوریه بخواهد در شرق فرات با نیروهای آمریکایی مقابله کند و از ایران درخواست کمک شود ، ایران آماده حمایت نظامی از سوریه خواهد بود.

اجرای قانون جدید کسر خدمت ایثارگری

به گزارش ایسنا، سردار ابراهیم کریمی گفت: دستورالعمل اجرایی بند(د) ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه به سازمان وظیفه عمومی ابلاغ شد و به ازای یک ماه جبهه،یک درصد جانبازی و یک ماه اسارت والدین ،۱۲ روز کسرخدمت به مشمولان تعلق می‌گیرد.

 

وی افزود: در راستای اجرای این قانون، طبق مصوبه قبلی که با هماهنگی مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، سالانه ۲۰ هزار نفر از واجدان شرایط کسرخدمت ایثارگری که دارای امتیاز ۲۸و ۲۹ هستند با مراجعه به دفاترخدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) و ارائه مدارک مربوطه، امکان بهره‌مندی از معافیت را خواهند داشت اما با توجه به تعداد بالای ایثارگران با پیگیری‌های صورت گرفته از مجلس شواری اسلامی،امکان اینکه تمامی ایثارگران بتوانند از قانون کسرخدمت ایثارگری بهره‌مند شوند، فراهم شد.

 

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا در ادامه گفت: به منظور تسریع در استفاده از کسرخدمت برای سربازان در حال خدمت،اولویت بهره‌مندی از این امتیاز با مشمولان حین خدمت است و سایر واجدان شرایط در صورت ورود به خدمت سربازی می‌توانند از کسرخدمت استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه سربازان حین خدمت می‌بایست برای بهره‌مندی از امتیاز ایثارگری به یگان‌های خدمتی خود مراجعه کنند،اظهارکرد: این امتیاز برای فرزندان همه ایثارگران به جز مشمولان غایب، بدون هیچ گونه محدودیتی از لحاظ زمانی ، سنی و ... قابل اجراست.

 

کریمی اضافه کرد: مشمولان واجد شرایط کسرخدمت ایثارگری با امتیاز ۲۸ و ۲۹،تا سقف ۲۰ هزار نفر همچنان می‌توانند برای ثبت درخواست خود به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰ ) مراجعه کنند.

 

به گزارش پایگاه خبری پلیس ، وی خاطرنشان کرد: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir،سامانه تلفن گویا به شماره۰۹۶۴۸۰ و یا سامانه پیامک به شماره ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

 

عصبانیت «پومپئو» از اظهارات فرمانده نیروی دریایی سپاه

به گزارش ایلنا مایک پومپئو به اظهارات روز گذشته فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران درباره تنگه هرمز واکنش نشان داد.

 

وزیر خارجه آمریکا در توییتر خود مدعی شد: جمهوری اسلامی ایران کنترلی بر تنگه هرمز ندارد. تنگه هرمز یک آب‌راه بین‌المللی است.

 

وی اضافه کرد: آمریکا به همکاری با شرکایش برای اطمینان از آزادی دریانوردی و جریان آزاد تجاری در این آب‌راه بین‌المللی ادامه می‌دهد.

به گزارش ایلنا روز گذشته دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده جدید نیروی دریایی سپاه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده نیروی دریایی سپاه در مشهد در جمع خبرنگاران گفته بود: حضور نیروهای خارجی در خلیج فارس و دریای عمان به دقت رصد می‌شود. از منافع جمهوری اسلامی در خلیج فارس و تنگه هرمز دفاع کرده و مشکلی که دشمن بتواند در این منطقه ایجاد کند نداریم. خلیج فارس خانه ماست و می‌توانیم با کمک کشورهای همسایه امنیت آن را تامین کنیم و نیازی به حضور کشورهای بیگانه از جمله آمریکا وجود ندارد.

درخواست گردن زدن فعال زن شیعه در عربستان

دادستانی عربستان در کیفرخواست صادره برای یک فعال زن شیعه در این کشور درخواست حکم گردن زدن (اعدام) کرده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، مسئولان سازمان دیدبان حقوق بشر با اعلام این مطلب گفته‌اند حکم درخواستی از سوی کیفرخواست، به گونه‌ای بی‌سابقه برای این زن فعال شیعه درخواست اعدام (از طریق گردن زدن) را کرده است.

خانم " اسماء الغُمغام" از 3 سال پیش به همراه همسرش دستگیر شده است.

اتهام او و چهار متهم دیگر پرونده، تحریک به شورش در منطقه شیعه نشین "قطیف" در شرق عربستان سعودی است.

دبیر بخش خاورمیانه سازمان دیدبان حقوق بشر به رویترز گفته است: این زن سعودی یکی از 5 متهم شیعه ای است که بی سروصدا در دادگاه ضد تروریست سعودی محاکمه می‌شود و دادستان برای او و دیگر متهمان درخواست اعدام کرده است.

"سارا لی واتسون"، با صدور بیانیه‌ای گفته است " اعدام مایه انزجار است اما درخواست حکم اعدام برای فعالانی مانند الغمغام که به رفتار خشونت‌آمیز هم متهم نشده‌اند، کاری ددمنشانه و اهریمنی است."

به گفته این مقام دیدبان حقوق بشر "استبداد مطلقه دولت پادشاهی سعودی، کار را برای فروختن "افسانه اصلاحات" به متحدان و شرکت‌های بین‌المللی دشوارتر کرده است."

این خبر در حالی منتشر شده که در ماه‌های گذشته به واسطه انجام یک سری اصلاحات اجتماعی از سوی "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی، به نظر می‌رسید استانداردهای حقوق بشر در کشور سعودی رو به بهبود بوده و فضای سیاسی و اجتماعی رو به باز شدن بیشتر است.

در صورت تایید دادخواست دادستانی و صدور حکم دادگاه، "اسماء الغمغام" نخستین زن فعال حقوق بشر خواهد بود که از سوی دولت سعودی به اعدام محکوم می‌شود.

رسانه‌ها و فعالان حقوق بشر در کشورهای غربی نسبت به پرونده این زن فعال سعودی حساس شده و از حکم احتمالی دادگاه علیه او و دیگر متهمان مشابه پرونده، ابراز نگرانی کرده‌اند.

دولت سعودی در هفته‌های گذشته به دلیل انتقاد وزارت امور خارجه کانادا از برخوردهای ناقض حقوق بشر این کشور با برخی فعالان زنان و مخالف، روابط اقتصادی خود با کانادا را تعلیق و سفیر این کشور را از ریاض اخراج کرد.

رفتار عصبانی دولت سعودی و مماشات و سکوت دولت ایالات متحده آمریکا در قبال رفتار دولت سعودی با کشور کانادا، انتقاد بخشی از ناظران و رسانه‌های غربی و آمریکایی را در پی داشته است. منتقدان می‌گویند دولت ترامپ با حمایت‌های همه‌جانبه از دولت سعودی و کشیدن چک سفید حمایت از "محمد بن سلمان"، این ولیعهد متنفذ دولت سعودی را " جری‌تر و گستاخ‌تر " کرده است.

مرگ بر آ ل سقوط 

 

قدیمی‌ترین عکس از حرم حضرت عباس (ع)

قدیمی‌ترین عکس از حرم حضرت عباس (ع)

تصویری نایاب ازشیخ ابوظبی‌ (شیخ زائد آل نهیان )در حال خرید پیکان

تصویری نایاب ازشیخ ابوظبی‌ در حال خرید پیکان